Některé vlaky vůbec nevyjely – a další nabíraly zpoždění v řádu desítek minut. V některých případech se vyšplhalo až ke dvěma hodinám. Dráhy sice nasadily náhradní autobusy – ty však situaci nemohly vyřešit.

Během noci se podařilo závadu najít a odstranit a po sedmé hodině ranní se vlaky daly do pohybu. O nějakém cestování podle jízdního řádu však podle odhadů nemůže být ani řeči ještě po celé dopoledne.

Důvodem zastavení provozu na frekventované trati byl totální kolaps zabezpečovacího zařízení. Zhroutilo se fungování elektronického systému, který nahradil práci četných železničářů. Podle dostupných informací stojí za problémy rozpojení optického kabelu přenášejícího informace z centra telematiky. Jinými slovy: vše by fungovalo – kdyby se ovšem pokyny z řídicího střediska dostaly až k semaforům a výhybkám.

Poruchu nyní železnice řeší s firmou, která zabezpečovací zařízení dodala. Systém by měl být ještě v záruce.

(zw)