Tolik potřebná dostavba severozápadní části Pražského okruhu vázne. A kvůli tomuto palčivému problému se do sebe pustili už i koaliční partneři na dejvické radnici. Přetahují se o to, kdo hájí „jen“ své lokální zájmy, a kdo naopak prosazuje zájem většiny. Radní pro dopravu Roman Mejstřík (ANO) naráží na starosty Suchdola a Lysolají Petra Hejla a Petra Hlubučka (oba STAN).

Jejich bojkot je na rozdíl od Zelených skrytý a nepřiznaný

Právě ti podle něj zastávají výhradně parciální zájem svých čtvrtí. „Jejich bojkot je na rozdíl od Zelených skrytý a nepřiznaný,“ postěžoval si Pražskému deníku Mejstřík. Doplnil, že jeho kolega z rady městské části Jan Lacina (rovněž STAN) právě na popud šéfů Suchdola a Lysolají dostavbě okruhu vytrvale brání. „Je to od kolegy Mejstříka jen předvolební kalkul. Hnutí ANO vyhrálo volby v Praze před třemi roky nejspíš právě díky slibu, že zabrání výstavbě okruhu přes Suchdol a Dolní Chabry.

Dá se to stále dohledat v jejich programu. Pan Mejstřík naopak tvrdí, že okruh musí vést výhradně přes Suchdol, protože ten postoj je v Praze 6 populární,“ hájí Lacina postoj svůj i svých stranických kolegů ze Suchdola a Lysolají.

Co skrytého spatřuje Mejstřík za údajným bojkotem okruhu ze strany Laciny a spol.? „Je zde evidentní snaha do stopy okruhu neustále umisťovat stavby a prvky občanské vybavenosti. Ukázkou takových kroků je například usnesení rady Prahy 6 z května tohoto roku,“ nastínil Mejstřík. Přiblížil, že mělo jít o schválení výstavby fotbalového hřiště ve stopě okruhu. Dalšími takovými příklady je podle něj komunitní zahrada opět umístěná v ose okruhu nebo v současné době projednávaná konečná stanice tramvaje.

„Je třeba si uvědomit, že přestože se aktuálně uvažuje v okolí Suchdola o výstavbě okruhu pouze v zahloubené variantě, na povrchu zůstává ochranné pásmo,“ sdělil radní Mejstřík. Lacina ovšem taková nařčení ostře odmítá. „Dostavbu Pražského okruhu samozřejmě podporuji, vždyť je podmínkou kolaudace tunelu Blanka, který zatím běží pouze v provizorním provozu a nemístně zatěžuje obyvatele Břevnova v Patočkově ulici,“ vzkázal Lacina. Zdůraznil zároveň, že podpoří kteroukoli variantu okruhu, která bude mít naději na co nejrychlejší dokončení.

„Je holý nesmysl, že bych blokoval jakékoliv aktivity vedoucí k dostavbě okruhu. Jako předseda Komise pro strategický rozvoj jsem podpořil iniciativu kolegy Jaromíra Plíška z TOP 09, který chtěl dostat všechny zúčastněné strany k jednacímu stolu a přispět k nalezení co nejrychlejšího řešení,“ uzavřel místostarosta Prahy 5 Lacina.

Radní pro dopravu Prahy 6 Roman Mejstřík (ANO): Chci jen vyřešit věčně ucpané uliceResortně odpovědný radní Prahy 6 Roman Mejstřík (ANO) zastává jednoznačný názor kritickou dopravní situaci nejen na Vítězném náměstí či v Patočkově ulici ukončí jen dostavba severozápadní části Pražského okruhu.

Co podle vás stojí za blokováním dostavby Pražského okruhu?Nechci spekulovat a rozebírat majetkové vztahy k dotčeným pozemkům. Nicméně jisté je, že část místních občanů na argumenty typu ‚zabráníme výstavbě okruhu‘ při volbách slyší.

Jaký je reálný vliv komunálních politiků na projekt Pražského okruhu, který je státní stavbou? Samozřejmě velký, jedná se o samotný schvalovací proces i postoj veřejnosti. Proč jste kritiku proti panu Lacinovi vznesl až nedávno, když obstrukce podle vás trvaly 2,5 roku? Obstrukce Starostů trvají bezesporu výrazně déle. Kritika souvisí s mým převzetím gesce dopravy na jaře letošního roku.

Pan Lacina jako předseda komise pro strategický rozvoj v této otázce nepřijal za celou dobu svého působení jediné stanovisko. Společně s dalšími zde popsanými kroky zástupců STAN jsem přesvědčen, že šlo o záměr. Co nejvíc může pomoci dopravní situaci na šestce? Jednoznačně dostavba Pražského a městského okruhu s propojením Radlickou radiálou. Městská část nemá nyní jinou možnost řešení při enormně vzrůstající dopravní zátěži.