Ve dvoupatrovém Kauflandu blízko velké křižovatky Vypich v ulici Bělohorská se chystá v závěru týdne velká sláva. Ve čtvrtek zástupci společnosti přestřihnou pásku, čímž oficiálně otevřou zmodernizovanou pražskou prodejnu. Na místě se bude pohybovat také Kaufland maskot v podobě velkého pomeranče a bude dětem zákazníků rozdávat balonky. Doprovodné akce pak doplní také grilování steaků s profesionálními kuchaři a rozvoz Kaufland kávy po Praze.

Lidé budou moct ochutnat produkty z nově otevřeného ToGo koutku. Ten je určen pro návštěvníky, kteří přijdou do Kauflandu pouze na malé a především rychlé občerstvení. Nabízí mnoho druhů baget, salátový a müsli bar či čerstvý pomerančový džus i kvalitní kávu z kávomatu. "Na uvítanou budou mít zákazníci možnost ochutnat fresh džusy, čerstvé jogurty s müsli a sýry či uzeniny z nových pultů," uvedla v tiskové zprávě Renata Maierl, mluvčí společnosti Kaufland. A dodala, že mezi hity ToGo koutku patří - hlavně v letních měsících - zmrzlina Haagen Dasz.

Čtečka kódů ukáže cenu

Další novinka už je určená také těm, kteří přijedou na Vypich s košíky nakoupit. Stejně jako v Kauflandu na Jarově budou fungovat tzv. digital signage obrazovky, které usnadňují orientaci v sortimentů produktů i v akčních nabídkách. Navíc by měly lidem pomoct se v hypermarketu pohybovat.

"Zákazníci jistě ocení také čtečky EAN kódů, ke kterým stačí přiložit jakýkoli produkt a čtečka okamžitě ukáže jeho aktuální cenu. Jde o další krok, jak dělat pro naše zákazníky nákup příjemnější a pohodlnější," tvrdí mluvčí Maierl. Rozšíří se také nabídka oblíbeného pultového prodeje včetně masa, šunky a sýrů ze zahraničí.

Kaufland, který patří do německé obchodní skupiny Schwarz, letos slaví dvacet let na českém trhu. Provozuje zde 129 prodejen, dvě logistická centra i vlastní masozávod. Velmi známá byla nedávná marketingová kampaň s heslem "Z lásky k Česku".

Prázdné regály, vyšší mzdy i levné rohlíky

V posledních měsících se o tomto řetězci několikrát psalo v médiích. Například v březnu si zákazníci i dodavatelé stěžovali na prázdné regály, nedostatek zboží v akci i dlouhé fronty u pokladen. Na vině pravděpodobně byla úsporná opatření firmy.

Možná i proto Kaufland zareagoval a podobně jako Billa nabízí zákazníkům jako kompenzaci dlouhého čekání u pokladen 50 korun. A na začátku května obchodní řetězec oznámil, že zvýší po vzoru "sesterského" Lidlu mzdy "obyčejným zaměstnancům". V hlavním městě by měl být od června minimální výdělek asistenta prodeje na plný úvazek po zkušební době 26 tisíc korun.

Naposledy Kaufland naštval české pekaře, protože v rámci akce prodával rohlíky za 50 haléřů - tedy za polovinu výrobní ceny. Podle Svazu pekařů a cukrářů je chce německý řetězec "zničit a připravit půdu pro zahraniční firmy, které nepečou, ale rozpékají".