Navržený vítěz soutěže, společnostSMPCZ (bývalé Stavby mostů Praha), jejímž jediným akcionářem je francouzská firma, požaduje za opravu architektonického skvostu 222 miliony korun. To je o 65 milionů více oproti městem plánovanému rozpočtu, takže pokud dnes radní výsledek soutěže potvrdí, budou muset do městské kasy sáhnout mnohem hlouběji.

Nová soutěž?

„Nebudu nic komentovat, dokud zadavatel, tedy rada, nerozhodne,“ řekl Jiří Toman, ředitel odboru městského investora, který soutěž připravoval. Stejně tak odmítl Toman odpovědět na dotaz, zda by nebylo vhodnější vypsat soutěž novou. Ani komise totiž nebyla jednotná. S jedním uchazečem se spokojili čtyři její členové, proti byli tři.

Tomana na dnešním jednání rady prý čeká řada otázek. „Bude muset zdůvodnit takový rozdíl mezi navrženou a předpokládanou cenou a přesvědčit radní. Lepší by bylo vyhlásit soutěž znovu,“ sdělil dobře informovaný magistrátní zdroj, který si přál zůstat anonymním. „Výsledek je velmi pochybný. Rada by se tím měla vážně zabývat, soutěž zrušit,“ řekl opoziční zastupitel Karel Březina. „Chápu nutnost opravy, ale ne za cenu, ať to stojí, co to stojí. Také nevím, proč soutěž ležela na stole, když už se od března mělo na mostě pracovat. Zřejmě radní čekali, až se vrátí primátor z Himálaje,“ dodal Březina. Soutěž byla vyhlášena loni v prosinci a reagovali na ni tři zájemci. Dva z nich však byli vyřazeni kvůli formálním chybám – ze hry tak vypadly firmy JHP se Strabagem a společnosti Skanska CZ a DS. Skanska údajně kvůli tomu, že nemá vhodný člun, protože práce se budou dělat i z Vltavy. „JHP se Strabagem byly řádově o desítky milionů levnější,“ dodal magistrátní zdroj. Kritériem soutěže byla přitom z poloviny navržená cena, z 35 procent délka záruční doby, z deseti pokuta a z pěti lhůta plnění.