Omezení bude mít tři etapy, přičemž během druhé se plavba zastaví úplně. Důvodem je modernizace, kterou od dubna na kanálu provádí Ředitelství vodních cest (ŘVC). Dva zdejší mosty projdou rekonstrukcí a budou usazeny výše, jeden most bude nově zdvihací. Plavbu zastaví především bourání betonu na jednom z nich.

Vizualizace oblasti Bubny-Zátory. Pohled na sever.
Další funkce čističky odpadních vod. Má chladit i topit v nové čtvrti

Konkrétně jde o silniční most, který slouží obsluze Ústřední čistírny odpadních vod. Druhým mostem, který bude trvale zvýšen, aby kanálem mohly proplouvat lodě vysoké až sedm metrů, je nepoužívaný most bývalé polní drážky, po které se vozily kaly z historické čistírny odpadních vod v Bubenči na kalová pole na Císařském ostrově.

Na plavebním kanálu Troja - Podbaba pak bude zbývat ještě jeden most, u kterého chce správce vodních cest zvýšit podjezdnou výšku pro lodě. Most v ulici Za Elektrárnou měl být podle původních plánů rovněž zvýšen trvale, pražský magistrát ale nakonec změnil názor a odmítl zvýšení sklonu na rampách.

Dvorecký most.
Dvorecký most? Za tu cenu bychom od vás dostali po čuni, myslí si opozice

ŘVC proto most předělá na zdvižný, aktuálně připravují projekt. Náklady na proměnu mostu jsou pak odhadovány na zhruba 100 milionů korun.