Kamionová doprava se v nočních hodinách znovu vrátí na Jižní spojku. Návrh hlavního města ve středu schválili radní Prahy 4, informovalo o tom tiskové oddělení pražského magistrátu. Kamiony od loňského zprovoznění jižní části Pražského okruhu na Jižní spojku nesmí. Při cestě směrem k hradecké dálnici D11 musejí jezdit přes Spořilov. To se nelíbí místní obyvatelům, podle nich kamionová doprava zhoršila v místě životní prostředí.

Kamiony se na Jižní spojku přesunou mezi 22:00 a 06:00, kdy by kvůli nižší intenzitě provozu neměly způsobovat žádné dopravní komplikace. Ze spojky budou za Barrandovským mostem pokračovat po Strakonické a dále na Pražský okruh. Kdy se tak stane, město neuvedlo. Praha 4 podle starosty Pavla Horálka (ODS) doufá, že to bude co nejdříve. Radnice totiž o odklonění kamionů usiluje už od loňského podzimu.

Spořilovu se uleví, alespoň v noci

Obyvatelům Spořilova by se tak mohlo alespoň částečně ulevit, přes den ale budou i nadále tisíce kamionů přes Spořilov projíždět. Praha 4 tak předpokládá, že toto opatření je jen prvním v řadě a následovat budou další. „I nadále budeme s vedením hlavního města jednat o dalších řešeních, které by našim občanům pomohly,“ sdělil starosta Horálek.

„Víme, že se nejedná o samospásné opatření. Ale situace na Spořilově nás opravdu trápí a po prozkoumání řady variant je tato momentálně skutečně jediná realizovatelná. Zásadním řešením pro Spořilov a pražskou dopravu obecně je dokončení části Pražského okruhu číslo 511,“ uvedl náměstek pražského primátora Karel Březina (ČSSD). Tento úsek má spojit dálnici D1 s Běchovicemi.

Hlavní město i Praha 4 od loňského podzimu prověřovaly několik možných variant. Uvažovalo se například o tom, že by kamiony jezdily přes přemostění Jižní spojky u Kačerova. Most by ale potřeboval nákladnou opravu a ani poté by zřejmě neměl dostatečnou nosnost.

Čtěte také: Jižní spojka po otevření okruhu: 122 tisíc aut denně