Dalo by se to říct i o řidiči, který jel minulý týden v úterý na tramvajové lince 12. Ta má jednu konečnou na Palmovce. To však nechtěně přehlédl jeden z cestujících jménem Jakub, který právě na Palmovce do linky 12 nastoupil a chtěl jet směrem k vysočanské aréně.

Tramvaj se sice rozjede k Balabence, pak ale v Sokolovské ulici odbočí opačným směrem a jede k tamní zastávce Palmovka, která slouží jako odpočívadlo pro tramvaje. „Kam si myslíš, že jedeš? To byla první slova v tramvaji. Řekl jsem, že k aréně do Vysočan,“ popisuje první reakci sedmadvacetiletý Jakub.

Když mu řidič oznámil, že tam tedy nejede a on nemá v tramvaji, co dělat, chtěl mladík vystoupit. „Dveře však byly zavřené a bylo mi odmítnuto jejich otevření, a tak jsem je zkoušel otevřít násilím. Pak už šel řidič ke mně a začali jsme se prát,“ pokračuje Jakub, který měl jen pár oděrek na ruce a nakonec se z tramvaje dostal.

Chování řidiče však bylo rozhodně nestandardní. Jaký by měl být ideální řidič? „Spolehlivý, zodpovědný, ochotný poradit a znalý předpisů,“ píše dopravní podnik (DP) v kampani. Takový ale rozhodně nebyl. Cestující sice neměl v tramvaji být, ale následný postup řidič je postavený na hlavu.

Samotný DP se nemohl k věci vyjádřit, nebyla totiž nahlášena, ani řidičem, ani cestujícím Jakubem. Smutné je, že takto jeden člověk kazí pověst stovkám kolegů z DP, kteří by cestujícího pustili ven a ještě mu řekli, na jakou linku má přestoupit.

Čtěte také: Cestující se naučí jednat s řidiči MHD