Podnik má ve stavu celkem 57 těchto strojů, které nakoupil za dvě miliardy od Škody Transportation. Tramvaje přitom nejsou vhodné pro pražskou tramvajovou síť, neboť nemají otočné podvozky. Proto mohou jezdit jen na vybraných linkách, v ostrých zatáčkách totiž „ukrajují“ kolejnice. Navíc jsou značně poruchové.

V srpnu 2014 jejich provoz zakázal Drážní úřad kvůli praskání příčníků rámů podvozků. Od roku 2015 probíhá postupná oprava. Aktuálně tak jezdí necelá polovina z tramvají, které DPP v roce 2008 nakoupil. Do provozu jich bylo zatím vráceno 28, do konce roku by se mělo vrátit na koleje dalších 17.  „Zbylých 12 vozů by mělo být opraveno a zprovozněno v průběhu roku 2019,“ doplnila mluvčí podniku Aneta Řehková.

I tak ale vedení podniku nad svou flotilou 14T nejásá. „Pokud se najde kupec, který bude ochoten za ně zaplatit jejich účetní hodnotu, tak je prodáme,“ uvedl předseda představenstva Martin Gillar. Vlaky totiž ještě nejsou odepsané, a kolik činí jejich zůstatková hodnota, není jasné.

Naopak podnik do budoucna počítá s flotilou tramvají ForCity (15T), ačkoliv systém jejich údržby se stále ladí. Na údržbě jich je nyní 21, dalších 15 čeká na výměnu kol. Deset jich je odstavených po velkých nehodách. „V současné době je před podpisem smlouva na opravu těchto tramvají,“ doplnila mluvčí dopravního podniku Řehková.