Plzeň, Rakovník, Kladno, Slaný, Beroun, Hostivice, Ruzyně. Z těchto a dalších míst míří na autobusový terminál Zličín stovky autobusů. Do toho ještě městská hromadná doprava a nádraží se rázem pro cestující mění v chaos.

Má kapacitní problémy a je nepřehledné. Vědí to cestující, zástupci městské části i dopravci. „Pokud má být Zličín hlavním autobusovým nádražím ve směru od Plzně, pak by mělo vypadat důstojněji. Je hodně přeplněné, stanoviště zde mají navíc i zájezdy cestovních kanceláří a linky do nákupních center. Terminál má i další potíže: není nijak zvlášť komfortní. Zejména turisté, kteří přiletí do Prahy, sednou sice na expresní linku 100, ale ta je vysadí v tomto nevábném prostředí,“ potvrdil jeden z cestujících Tomáš Nechodil.

Chybí čekárna

Upozornil, že v místě chybí i důstojná čekárna a kvalitní přehled odjezdů a příjezdů autobusů. „Nic z toho tady není,“ dodal. Řešením by mohlo být, kdyby se část dopravců přesměrovala na nádraží Na Knížecí v Praze 5. Jenže právě tyto prostory v minulosti opustili, aby nemuseli zajíždět více do centra. O problému ví i vedení městské části Praha-Zličín. To dostalo od zastupitelů za úkol vyvolat jednání s technickou správou komunikací, dopravním podnikem a hlavním městem. Zatím se ale žádné zásadní změny nechystají, a problémy tak budou zřejmě narůstat. Dílčí úpravy přislíbil alespoň Ropid. „V první polovině příštího roku bychom chtěli posunout některé sloupky a místa pro stání MHD, aby vzniklo více místa a cestující měli více bezpečnosti,“ konstatoval mluvčí Ropidu Filip Drápal.

Pokud se problém skutečně nezačne řešit, bude potíží stále více a potrvají minimálně čtyři roky. To by mohl částečně pomoci nový terminál u budoucí stanice metra Veleslavín. Sem chce ale Praha 6 přesměrovat zejména autobusy mířící dnes na Vítězné náměstí.