Před více než třemi týdny přijala rada městské části usnesení, že Praha 16 odstupuje od projektu parkovacího domu v blízkosti náměstí Osvoboditelů, který měl pojmout až 240 aut. „Rada souhlasí s odstoupením na základě nesplnění podmínky Operačního programu Praha Pól růstu, a to doložení pravomocného stavebního povolení, které z důvodu odvolání účastníků ve stavebním řízení nebylo podáno ve stanoveném termínu,“ píše se ve schváleném dokumentu.

Předkladatel návrhu, místostarosta Miroslav Knotek (ODS) viní bývalou magistrátní koalice ANO, ČSSD a Trojkoalice (KDU-ČSL, STAN, Zelení): „Bohužel bývalé vedení Prahy odsouhlasilo přidělení dotace minulý rok na podzim, aniž by počkalo na dokončení celého procesu povolování. Během procesu povolování územního rozhodnutí došlo k podání několika odvolání. Tím došlo k prodloužení celého procesu územního rozhodnutí,“ citoval místostarostu Knotka server Blesk.cz.

Mluvčí magistrátu Tadeáš Provazník zase tvrdí, že úřad vyzýval městskou část dvakrát o dodání stavebního povolení, jenže je obdržel až osm měsíců po schválení parkoviště zastupitelstvem hlavního města. Navíc se objevily chyby.

„Vzhledem k faktu, že žadatel žádný z dokumentů potřebných k financování neměl k dispozici, a vzhledem k přezkumu územního rozhodnutí odborem stavebního řádu magistrátu, kdy vznikl předpoklad, že stavební povolení nebude pro projekt v nejbližší době vydáno, stáhl žadatel po konzultaci s ředitelem odboru evropských fondů dne 28. 11. 2018 předmětnou žádost o podporu,“ prozradil Blesku mluvčí Provazník.

Zájem radnice o parkovací dům nicméně trvá a o realizaci projektu projevil zájem rovněž náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě). „Vznik parkovacího domu v Radotíně jednoznačně podporuji, Praha záchytná parkoviště potřebuje. Promarněná příležitost nás mrzí a zasadíme se u operačních programů o změnu v dosavadním nesystematickém čerpání, jehož příkladem je právě i parkoviště v Radotíně,“ řekl pro Blesk.cz náměstek Scheinherr s tím, že je potřeba změnit územní plán.

Nová koalice chce prodloužit metro B

Scheinherr a spol. hodlají přepracovat i jiné rozhodnutí městské rady pod vedením primátorky Adriany Krnáčové (ANO) - akorát v opačném gardu. Parkovací terminál s kapacitou mezi 1500 a 3500 místy přímo nad křižovatkou Rozvadovské spojky a Řevnické ulice na Zličíně pravděpodobně nevznikne.

Parkoviště na Zličíně přitom podporoval i David Vodrážka (ODS), dlouholetý starosta sousední Prahy 13. „Středočeští řidiči, kteří každodenně cestují do Prahy za prací, tak budou moci svá auta odstavit přímo u stanice metra a nemusí zajíždět až do naší městské části a zabírat parkovací místa místním občanům,“ uvedl Vodrážka.

Ale podle primátorova náměstka Scheinherra se nová koalice shodla na tom, že plán společnosti Č. R., s.r.o., spolu s architektonickým studiem ARX je předimenzovaný a pokračovat se v něm nebude. Velkokapacitní parkoviště P+R by však na Zličíně přece jen vzniknout mohlo - u depa by se postavila nová stanice metra (koleje už tam vedou), kde by byly dva vícepatrové parkovací domy.

První by měl podle stávajícího návrhu kapacitu 600 a po plánovaném rozšíření 1 200 parkovacích míst a ve druhém by zaparkovalo 720 aut. Podobný dům chce město stavět i na jiných místech, například u stanice metra Depo Hostivař na trase A. P+R parkoviště existují momentálně na více než desítce míst především v blízkosti nádraží a stanic metra. Jejich kapacita je tři tisíce aut.