Obhájit tento záměr nebude snadné. Protivníkem mu totiž bude primátor Prahy Pavel Bém. „Jsem připraven svést s generálním ředitelem bitvu. Budu hájit zájmy města,“ hrozí Bém.

Bém se obává přílivu aut

Primátor sice není proti zdražení jako takovému, avšak nechce, aby extrémně zvýšilo cenu předplatných kuponů, protože jeho snahou je alespoň udržet poměr městské hromadné a osobní dopravy.

Tedy aby lidé neupouštěli od cestování metrem, tramvajemi a autobusy. „Zdražení ano, ale musím mít garance, že se nepromítne do zvýšení automobilové dopravy,“ vysvětlil pro Deník svůj postoj Pavel Bém.

Dvořák tak půjde na magistrát již potřetí. Když přišel poprvé, Bém mu pouze poděkoval za jeho názor.

Vyjednávání o příštím zdražení jízdného v pražského hromadné dopravě zřejmě nabídne zajímavý střet. Už předem ho slibují primátor Pavel Bém a generální ředitel Dopravního podniku hl. m. Prahy (DP) Martin Dvořák.

Jsem připraven svést s generálním ředitelem bitvu, kdy budu hájit zájmy města,“ připravuje se primátor. Nedávno jmenovaný ředitel DP Dvořák se nenechal zahanbit. „Budu bojovat o zdražení jako lev,“ řekl Deníku. Pražská doprava podraží pravděpodobně od nového roku, rozhodnutí závisí na městské radě.

Jednání se povedou především o tom, jak hluboko budou muset Pražané sáhnout do kapes. Primátor je odhodlán bránit dramatickému zvýšení předplatných kuponů, protože jeho snahou je alespoň udržet současný poměr městské hromadné a osobní dopravy. „Zdražení ano, ale musím mít garance, že se dramaticky nepromítne do zvýšení automobilové dopravy,“ potvrdil Bém.

Uspěje Dvořák napotřetí?

Dvořák o zdražení hovoří již delší dobu a myslí si, že by jízdné mělo stát o 15 až 20 procent více, nejlépe už od ledna. „Více chceme zdražovat jednorázové jízdenky, méně předplatné. Chtěli bychom tak i motivovat lidi, aby si kupovali kupony,“ uvedl. Nyní musí dopravní podnik ale dopracovat materiál, který předloží městské radě, která jediná může o cenách rozhodnout.

Dvořák půjde na magistrát již potřetí. „Když přišel poprvé kvůli zdražení, poděkoval jsem mu za názor a odkázal ho do patřičných mezí. Chtěl jsem, aby ukázal, kde bude podnik sám spořit,“ poznamenal primátor Bém. Dvořák po čase přišel i s výsledky personálního auditu a návrhem využívání rezerv. „Opět jsem ho odkázal do patřičných mezí,“ uvedl primátor s tím, že potřebuje znát strategické koncepční záměry dopravního podniku. „Potřebuji data. Není možné, aby čtyřicet procent investic dávalo město do městské dopravy,“ konstatoval Bém. Ředitel Dvořák je přesvědčen, že materiál radě předá do září.

Zdražení si primátor dovede představit u jednorázových jízdenek. „Dotujeme je ze 75 procent a využívají je většinou zahraniční turisté i turisté z Čech. To je nemravné. Myslím si, že by se na provozu městské dopravy měl podílet i stát, jako je to ve většině hlavních měst ve světě,“ řekl primátor.