„Most na lanové dráze se vlivem špatného podloží pohyboval směrem k stanici Újezd a mírně se nakláněl směrem ke Smíchovu. Rekonstrukce nám zajistí větší stabilitu a bezpečnost. Nová mostní konstrukce bude odlehčena a podpěry budou lépe fixované do svahu," popsal Štábl.
Opravy začaly loni v září. Hotové už jsou všechny bourací práce a do svahu zafixované podpěry. Ve středu začal druhý největší jeřáb v Česku ukládat části mostu. Kolos vážící 96 tun musel podle Štábla se svou cestou na Petřín čekat na vhodné počasí, kdy budou příjezdové cesty ke stanici Nebozízek díky mrazu zpevněné.
Pravidelné revize dráhy i vagonů
Mimo mostu se pracuje také na zábradlí nebo osvětlení, odstávku podnik využije také k pravidelné revizi dráhy i vagonů, kde budou vyměněny podlahy a úpraven vnější lak. „Zároveň technici provedou kontrolu elektrického zařízení lanové dráhy, výměnu tažného a brzdných lan, kontrolu tratě, ale i opravy objektů stanic lanové dráhy," dodal mluvčí.
Lanovku DPP zavírá kvůli revizím pravidelně každý půlrok, a to vždy na jaře a na podzim - doba výluky se v těchto případech většinou pohybuje v řádu dnů. Dráha je v provozu od 9 do 23.20 hodin, přičemž od listopadu do března má interval 15 minut a od dubna do října 10 minut. Poprvé se rozjela v roce 1891, v současné podobě funguje od roku 1985. Délka tratě je 510 metrů, jsou na ní tři zastávky a jezdí zde dva vozy.
Čtěte také: Petřínská lanovka je nejslavnější, ale ne jediná v Praze