„Češi rádi zkouší nové nápoje. Boom nealkoholických piv je přitom už spíše minulostí," řekl serveru Zboží a Prodej ředitel Svazu výrobců nealkoholických nápojů Zdeněk Huml. Loni každý Čech vypil 212 litrů nealkoholických nápojů, takže se jejich spotřeba oproti roku 2014 zvýšila o dvanáct litrů. To je pod evropským průměrem (239 litrů) a daleko za Němci (354 litrů).

Limonády v současné době tvoří 60 procent spotřeby nápojů v restauracích. A i když nadále vedou nápoje typu cola, Češi jsou novinkám otevření. „Osm z deseti návštěvníků už nějakou točenou novinku zaregistrovalo a vyzkoušelo," uvedla ředitelka společnosti Data Servis Marcela Šimková.

Tento trend potvrdila třeba mluvčí společnosti McDonald´s Zuzana Svobodová. „V McCafé nabízíme od června grapefruitovou limonádu a během jednoho měsíce, přestože se jednalo o neznámý produkt, se její popularita vyhoupla na čtvrtý nejprodávanější chlazený nápoj," upřesnila Svobodová.

Na návrat točených limonád do restaurací jsou ovšem různé názory. Například před časem tehdejší nositel ocenění nejlepší výčepní Pavel Preesburg na serveru Aktuálně.cz uvedl, že do hospody na výčep patří pivo, ne limonáda.

Nicméně výrobci limonád mohli mít letos solidní sezonu. Spotřeba jejich produkce zpravidla stoupá v květnu a trvá až do konce srpna. Výjimkou jsou tropické dny, kdy lidé, pokud nemusejí, nevycházejí z domu.