67 míst v Praze bylo označeno za problematická s ohledem na průjezdnost tramvají a autobusů. Přitom autobusy výrazně vedou. Proti osmi kritickým místům v případě tramvají se jedná o padesát devět míst, kde mají potíže autobusy. Vyplývá to z koncepce pražské MHD do roku 2020, kterou se budou v úterý zabývat pražští radní.

Autobusy jsou na tom hůř

Podle dokumentu je například velice přetížený úsek z I.P. Pavlova přes Karlovo a Palackého náměstí k Andělu. „V případě jakékoliv mimořádné události v tomto úseku se negativní dopady přenášejí do značné části tramvajové sítě," píše se v koncepci. Zlepšit je třeba mimo jiné průjezdnost šesti křižovatkami, mezi nimi například na Karlově náměstí, křižovatka Štěpánské a Ječné nebo Lidické a Zborovské.

Zatímco tramvajová doprava má potíže především v centru města, problematické autobusové linky jsou rozptýleny po celé metropoli, centrum nevyjímaje. Spoje se zpožďují, a to především v dopravních špičkách, zejména ráno.

Například na křižovatce Českobrodské a Mladých Běchovic vznikají často kolony. „Délka kolony je proměnlivá, v některých extrémních případech v ranní špičce zasahuje až do Újezdu nad Lesy a délka zdržení může přesáhnout i 30 minut," píše se v dokumentu.

Pro zvýšení plynulosti MHD v Praze jsou zřizovány například vyhrazené jízdní pruhy. V současnosti je ve městě přes 190 křižovatek, kde mají spoje MHD přednost. V Praze je asi 38 kilometrů pruhů pro autobusy, 12 kilometrů tramvajových kolejí oddělených od aut a spousta práce se zkvalitněním veřejné dopravy do budoucna.