V některých frekventovaných stanicích je odbavování na hranici možností, takže každá plánovaná oprava i nečekaná porucha způsobují kolaps. Například stanice I. P. Pavlova je typickým příkladem toho, jak opravy eskalátorů ztěžují cestujícím život. Jsou zde sice čtyři ramena schodů, ale až do poloviny ledna se ve stanici budou kvůli postupným opravám jednotlivých eskalátorů tvořit časté tlačenice.
Na hranici možností
„Odbavování cestujících je v této stanici na hranici možností. Pro plynulý průběh je totiž nutné využívat ve špičce všech čtyř ramen pohyblivých schodů,“ sdělil Ondřej Pečený z DP. K plánované opravě se navíc občas přidá nečekaná porucha funkčních schodů, jak se to stalo například před několika týdny a naposledy minulé úterý. Dopravní podnik ovšem nemá jinou možnost, ze stanice je bohužel jen jeden východ.
Neustálé opravy jsou podle dopravce kvůli objemu schodů i jejich vytíženosti nutné. Cyklus prací stanovuje výrobce. Na letošek bylo naplánováno šestnáct oprav za 60 milionů korun. Navíc budou až do roku 2016 vyměňovány původní ruské eskalátory.
Časté opravy eskalátorů citelně snižují kvalitu cestování metrem, což je v době, kdy se město snaží kvůli přetíženým silnicím a zavádění zón placeného stání lákat Pražany do hromadné dopravy, obzvláště nepříjemné.
„Stále se hovoří o tom, jak lidé mají jezdit MHD, že je to příjemnější a rychlejší, ale to přece není pravda,“ rozčilovala se před nedávnem Petra Konopnická v tlačenici u eskalátorů ve stanici I. P. Pavlova.
Dopravní podnik chce proto začít klást větší důraz na informování cestujících o opravách na svých webových stránkách.
Eskalátory
- celkem je jich 233
- letos 16 naplánovaných oprav za 60 milionů korun
- letos ještě proběhne oprava ve stanicích I. P. Pavlova a Jiřího z Poděbrad
- výměna původních ruských schodů bude probíhat do roku 2016, nyní je vyměněno už 135 eskalátorů