Daná oblast v centru metropole podle DPP patří k nejvytíženějším tramvajovým křižovatkám na světě. Trať se tedy opravit musí, byť v zatáčce mezi Spálenou a Národní v létě kolej praskla a pracovníci pražského podniku díky extrémnímu nasazení důležitou trasu zprovoznili. Teď zahájí plánovanou rekonstrukci, která se dotkne dvou „páteřních“ linek - tramvaj č. 9 i 22 budou zrušeny.

„Linka číslo 2 bude vedena v trase Sídliště Petřiny – Chotkovy sady – Malostranská (na nábřeží E. Beneše) – Právnická fakulta – Malostranská – Sídliště Petřiny,“ informuje DPP na webu. Další důležitá linka číslo 18 (a noční 93) bude v úseku Albertov – Národní divadlo odkloněna přes zastávky Výtoň, Palackého náměstí a Jiráskovo náměstí.

Takzvaná nostalgická linka 23 (a noční 97) pojede mezi Karlovým náměstím a Malostranskou přes Palackého náměstí, Jiráskovo náměstí, Národní divadlo (na Smetanově nábřeží) a Staroměstskou. Historické tramvaje č. 41 budou v úseku Lazarská – Malostranská odkloněny přes zastávky Karlovo náměstí, Palackého náměstí, Jiráskovo náměstí, Národní divadlo (na nábřeží) a Staroměstská.

Nové linky 32 a 39

V souvislosti s touto výlukou dopravní podnik nasadí i dvě nové linky. Číslo 32 obslouží trasu Bílá Hora – Vypich – Malovanka – Pražský hrad – Malostranská – Újezd – Anděl – Kotlářka – Motol – Sídliště Řepy. „Vybrané spoje budouve směru z centra ukončeny v zastávkách Vypich a Kotlářka,“ upozorňuje DPP.

Na trase Nádraží Hostivař – Radošovická / Nádraží Strašnice – Koh-i-noor – Vršovické náměstí – Náměstí Míru – I. P. Pavlova – Karlovo náměstí – Lazarská – Václavské náměstí – Hlavní nádraží – Olšanská – Biskupcova – Ohrada – Spojovací bude jezdit tramvaj č. 39 s tím, že v úseku Nádraží Strašnice – Nádraží Hostivař pojede pouze každý druhý spoj. „Všechny spoje linky číslo 16 budou vedeny v trase Lehovec – Sídliště Řepy,“ dodává web dopravního podniku.

Ačkoliv situace v tramvajové dopravě v centu Prahy není moc přehledná, cestující by měli být na komplikace připraveni. Dopravní podnik vydává informační letáky ve vozech i v autobusech nebo ve stanicích metra, kde už probíhá i hlášení rozhlasu o změně v MHD. „V dotčené oblasti bude připraveno osmnáct informačních tabulí se schématickým nákresem a základními informacemi,“ tvrdí dopravní podnik.

Ve spolupráci s firmou Ropid, která organizuje pražskou veřejnou dopravu, chystá DPP opět využít během prvních dvou dnů výluky informátoři v reflexních vestách. „Mohou poradit s dopravním spojením v českém i anglickém jazyce.“