„Pop-up v Praze chce zákazníkům představit design IKEA novým způsobem, zaměříme se především na sortiment obývacích pokojů a limitované kolekce. Tento koncept nám dává možnost prezentovat náš sortiment neotřelým způsobem a poskytnout zákazníkům pohodlné a praktické studio, kde si mohou plánovat své interiéry,“ popisuje manažer projektu Peter Tichý.
IKEA se zabydluje v Domě U Zlaté pšenice
Podobné menší pobočky už má švédský řetězec kromě domácího Stockholmu ještě ve čtyřech evropských metropolích Madridu, Římě, Curychu a Varšavě. Volba Prahy je logickým důsledkem zdejší popularity skandinávského nábytku a dekorací.
Pražské studio IKEA vzniká v někdejším Domě U Zlaté pšenice, kde donedávna sídlila Česká spořitelna. Vyšší patra nyní obsadí hotel libereckého řetězce Pytloun Hotels, od něhož si IKEA prostory pronajala. I ten se chce soustředit na design, lákadlem pro hosty mají být například pokoje navržené studiem Vrtiska&Zak.
Studio na zkoušku
Jak dlouho IKEA na Václavském náměstí setrvá, není jasné. „Po půl roce projekt vyhodnotíme a zvážíme další kroky,“ říká Tichý. Původně měla IKEA na Václavském náměstí fungovat už v srpnu.
„Potřebujeme víc času na přípravu, abychom mohli nový prostor otevřít pro zákazníky i naše zaměstnance v kvalitě, jakou od nás očekávají. V tuto chvíli probíhají na místě poslední stavební práce na straně pronajímatele,“ doplnil Tichý.
Cílem prodejny na 800 metrech čtverečních je nabídnout zákazníkům novou inspiraci a přilákat další. Konkrétní zaměření pop-up studia se v jednotlivých zemích liší. V Curychu se podobně jako to chystané v Praze soustředí na obývací pokoje, zatímco Madrid je víc orientovaný na ložnice a Řím, Stockholm i Varšava hlavně na zařízení kuchyní.
Takzvané pop-up story či studia, zprovozněné jenom na omezenou dobu, jsou aktuálně celosvětovým trendem.