Delší zácpy by na klíčové dopravní tepně podle Krnáčové a jejích kolegů z hnutí ANO mohlo způsobit zejména plánované zúžení Legerovy ulice. Podle ostatních čtyř stran z koaličního vedení metropole by zamýšlené změny včetně dvou nových přechodů na náměstí I. P. Pavlova kapacitu pro automobily neovlivnily.
„Střílení vrabců kanónem"
„S proměnou magistrály by se mělo začít hned po malých krůčkách,“ vyzývala náměstkyně primátorky Petra Kolínská (Zelení) s odvoláním na doporučení ze studie od renomovaného dánského architekta Jana Gehla. Kolínská také upozornila, že se v oblasti I. P. Pavlova pohybuje kolem dvou set tisíc chodců denně a místo je pro ně velmi nekomfortní.
Plán prvních změn počítal i s přesunem přechodu pro chodce mezi Národním muzeem a Václavským náměstím více do středu a s jeho rozšířením. Podle Kolínské jde o drobné úpravy a jejich „torpédování“ koaličními kolegy z hnutí ANO připomíná „střílení vrabců kanónem“.
Posouzení dopravní dopadů
S tím ale nesouhlasili kromě představitelů ANO ani opoziční pravicoví zastupitelé, kteří podpořili usnesení zastupitelstva požadující posouzení dopravních dopadů navržených opatření na magistrálu i její okolí a také souhlas dotčených městských částí.
ODS a TOP 09 navíc tvrdí, že zklidnění magistrály nemá smysl před dokončením silničních okruhů. „Léčba této jizvy na tváři se opět odsouvá, zřejmě o několik let,“ komentovala rozhodnutí zastupitelů Kolínská.