"I když je Praha jako turistická destinace velmi atraktivní, její potenciál není plně využíván. Jedním z důvodů je i nedostatečná profesionalita pracovníků cestovního ruchu," uvedl Martin Roman ze společnosti Odyssey P.E.N, která projekt provádí.

Program, kterého se do dnešního dne zúčastnilo 343 zaměstnanců z 16 pražských hotelů, je určen pro celkem 900 osob, což je zhruba 22 až 30 procent pracovníků pražských hotelů, kteří jsou v častém kontaktu se zákazníkem. Projekt je přitom zaměřen na pracovníky všech úrovní.

"Kurzů se účastní pracovníci managementu, recepční, i například personál restaurací. Hotely většinou investují do vzdělávání pracovníků ve vedoucích pozicích. Na investice do zaměstnanců na nižších postech už nemají finance. Protože jsou kurzy zdarma, svoji kvalifikaci si tak mohou vylepšit i pracovníci nižších linií," zmínil výhody projektu Roman.

Dodal, že některé skupiny tvoří jen manažeři, jiné řadoví pracovníci a v některých případech jsou součástí jedné skupiny pracovníci na různých postech. "Kurzy jsou přizpůsobené struktuře skupiny. Jinak se školí manažeři a jinak třeba recepční," podotkl Roman.

Kurzy jsou založené na výuce zážitkovou metodou, která je zaměřená na interaktivní práci v týmech. Účastníci kurzů tak neposlouchají jen přednášky, ale výuky se aktivně účastní například formou modelových situací či diskusí.

"Aktivní účastí ve výuce si pracovníci vyzkouší, jak předcházet konfliktním situacím, popřípadě, jak se v takové situaci zachovat," zmínil Roman.

"Po absolvování kurzu se nejen zlepšila úroveň personálu, ale i atmosféra v hotelu. Ze začátku pracovníci příliš nadšení nebyli, protože neměli chuť posedávat na školení. Aktivní forma kurzu ale vedla k tomu, že byli nakonec nadšení," komentovala kurzy tréninková manažerka hotelu Mandarin Oriental Radka Koláčná.

Projekt Praha, centrum evropského turismu funguje od loňského července. Skončí 30. června příštího roku. Partnerem projektu, který je financován z Evropského sociálního fondu, je Asociace hotelů a restaurací.