Požár kamionu převážejícího elektrospotřebiče v úterý ráno zkomplikoval dopravu v Bělehradské ulici. Řidič podcenil výšku své korby a zavadil pod železničním viaduktem o troleje a začal hořet. Poškození trolejí si vyžádalo výluku tramvají, vlaků a odklon osobní dopravy Fričovou ulicí.

Zkrat a hustý kouř

Zkrat a hustý kouř, tak na místě popsali událost, která se stala u zastávky Nuselské schody, svědci nehody. „Zrovna jsem ležela v posteli, když mi volal syn, který bydlí ve vedlejším bytě, že viděl obrovský záblesk. Pak už jsme jen pozorovali, jak se valí kouř. Nejdřív černý, a pak bílý, a to už sem jezdilo jedno hasičské auto za druhým,“ uvedla Jana Čermáková, která bydlí v přilehlé Fričově ulici.

„Manželka šla po šesté hodině pro noviny. To tu ještě řidiči jezdili bez omezení. Chvíli před sedmou jsem ale už viděl davy lidí, kteří museli kvůli požáru vystoupit z tramvají a jít pěšky,“ uvedl František Konečný bydlící v Bělehradské u­lici.

Zasahoval i speciální vozidlo

„Ve čtvrt na osm jsem se vracel tramvají z práce a zrovna když jsme byli na I.P. Pavlova, řidiči přes vysílačku hlásili, aby jel rovně, že pod zastávkou Nuselské schody hoří kamion. Není to tu poprvé. Dopravní podnik by měl místo lépe ošetřit. Například na Výtoni je před mostem dřevěné prkno, které kamion dál nepustí,“ řekl Deníku Pavel Štaral.

Hasiči hlášení o požáru obdrželi v sedm hodin a tři minuty. Na místo dorazila tři družstva a před půl osmou také jedno vozidlo hasičů Českých drah. Mezi nimi bylo i speciální vozidlo, které nehasí vodou, ale plynem. Takový způsob zásahu se používá v situacích, v nichž hrozí úraz elektrickým proudem.

Kamion vezl bílé zboží

„Jednalo se o kamion, který vezl nové myčky, ledničky a pračky do skladu v Praze 2. Protože řidič byl neznalý poměrů a pravděpodobně přehlédl zákazovou značku, dostal se pod tramvajové troleje. Následně došlo ke zkratu a jiskření, které mu zapálilo plachtu,“ popsal vyšetřovatel pražských hasičů Martin Kavka. Podle něj případy, kdy automobil zůstane zaseklý pod mostem, nejsou ničím výjimečným. „Že by ale začal hořet, to je velmi neobvyklé. Takovou situaci si nepamatuji za celých deset let,“ dodal Kavka.

Škodu na automobilu a nákladu hasiči zatím odhadují zhruba na 300 tisíc korun. Dopravní podnik (DP) zatím náklady na opravu trolejí vyčísleny nemají.

Dopravní problémy

Dopravní podnik hned po události odklonil dopravu. „Tramvaje nejednou mezi zastávkami Náměstí Bratří Synků a Nuselské schody. Výluka bude trvat zřejmě do večera,“ sdělil mluvčí DP Ondřej Pečený. Náhradní doprava byla v obou směrech zajišťována autobusy X11.

Odkloněny byly také vlaky jedoucí z hlavního nádraží směrem na Smíchov a do Vršovic. „Provoz byl přerušen od 7:20 hodin. Výluka, kterou si vyžádali hasiči, trvala hodinu a půl,“ informoval za České dráhy Radek Joklík. Za tu dobu se dotkla dvou rychlíků, které byly odkloněny přes Krč. Vlaky jedoucí z Berouna byly ukončeny na Smíchově. Provoz osobních vlaků na trati Vršovice – Praha Vyšehrad byl obnoven v osm hodin. Na trať Hlavní nádraží – Smíchov se vlaky vrátily v 8:50 hodin.

Řidič kamionu vyvázl bez zranění. Ve chvíli, kdy zjistil, že automobil hoří, opustil podle hasičů kabinu vozu. Záchranná služba na místě nezasahovala. „Nehodu jsme hlášenou neměli. Řidič tedy pravděpodobně vyvázl bez zranění,“ řekla mluvčí záchranky Jiřina Ernestová.

Provoz byl obnoven již odpoledne

Provoz tramvají byl nakonec obnoven dříve, než Dopravní podnik předpokládal. „Stalo se tak po půl třetí odpoledne,“ informoval mluvčí Ondřej Pečený. Škody vzniklé ranním požárem kamionu pod viaduktem v Bělehradské ulici zatím Dopravní podnik vyčísleny nemá.

LUCIE BOHÁČOVÁ, HANA VÁLKOVÁ