V současné době pokračuje rovněž výstavba podchodu a výtahu, který bude ústit v žižkovské Seifertově ulici. Práce mají být dokončeny letos v srpnu. „Jedná se o provizorní řešení do doby, než bude vybudován podchod a výtah na Žižkov. Ten se stále ještě staví," potvrdila mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

K novému výtahu na sedmém nástupišti se lidé dostanou severním podchodem z nádražní haly. „Výtah vás odveze do podzemní chodby, kterou se dostanete pod kolejemi hlavního nádraží k dalšímu výtahu, a ten vás vyveze na povrch. Dál už je to po provizorním pěším koridoru jen kousek směrem k náměstí Winstona Churchilla," píše se na facebookovém profilu PID.

Stavbu podchodu a výtahu do Seifertovy ulice zahájila správa v loňském roce, vyjde na 219,55 milionu korun. Práce zahrnují také přeložky kolejí, kabelového kolektoru, vodovodu a kanalizace a úpravy trakčního vedení.

Lidé svůj názor vyjádřili na sociálních sítích

Spolu se slovy chvály, kterých není málo, zazněla na sociálních sítích i nespokojenost. Nejen proto, že podchod už měl podle některých uživatelů dávno stát. Lidé poukazují například na to, že výraz bezpečí je v tomto případě trochu diskutabilní.

Jako třeba Vít Bocstefel na Twitteru píše: „Haleluja. Super počin. Včera bylo pozdě. Vím, že je to zatím provizorium, a že to s tím bezpečím je vztaženo na vlaky, ale tenhle liduprázdný industriál zatím pocit bezpečí příliš nenavozuje.“

Velké množství příspěvků také kritizuje vzhled i stav podchodu. Adamkopp na twitterovém účtu situaci komentuje: „Záměr je samozřejmě úžasný, ale to provedení je podle mně na údržbu děsivé (spousta záhybů, koutů, zámkovka v interieru!, odkryté kabelové vedeni). Já chápu, že nemáme jako komouši na žulu, ale tohle bude po půl roce vypadat jak Čerňák…“ PID zdůvodňuje stav tím, že se jedná pouze o provizorní řešení.

V souvislosti s novým výtahem se objevil také hned asi první a poměrně zásadní nedostatek, a to označení. Jak vyplývá z příspěvků na sítích, lidé výtah nadále považují za nákladní a proto jej nevyužívají.