Nyní bude podle Vondráška záležet především na shodě ministerstva, hlavního města a dalších zúčastněných stran, tedy Českých drah (ČD) a Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Radnice totiž na nákladnou investici nemají. Do jednání navíc vstupuje i soukromý investor.

Počítá se s prodloužením podchodu za poslední nástupiště nádraží. Jedna studie navrhuje, aby od tunelu vedly do obou stran chodníky a výtah na Vinohradskou ulici. Další možností by mohlo být schodiště a výtah přímo do Španělské ulice. Do této varianty by podle všeho byl ochoten investovat developer, který je majitelem luxusních bytových domů nad nádražím, a který poblíž chystá další developerský projekt.

Pěší přístup mezi Vinohrady a Žižkovem na jedné straně a Prahou 1 na straně druhé přeťala už před lety frekventovaná magistrála. Pro pěší to znamená vážit cestu na vzdálené přechody buď u Národního muzea nebo u Bulhara. Přímá cesta neexistuje. Lidé si proto cestu zkracují. Od Vinohradské ulice chodí po úzkém obrubníku Legerovy ulice. Nedaleko Seifertovy ulice zase hlavně studenti VŠE používají služební železniční přechod a „na černo" překonávají rozsáhlé kolejiště hlavního nádraží.