„Železniční trať do Kladna je velmi potřebná, ale její podoba nesmí zhoršovat kvalitu života lidí, kteří bydlí v jejím okolí, protože v takovém případě by do značné míry postrádala smysl," uvedl Dolínek. Podle něj nesmí možnost získání evropské dotace na stavbu vést k tomu, že se trať bude stavět jako nezakrytá.

Praha 6 je proti povrchové variantě

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v dubnu deklarovala, že možnost vést modernizované železniční ve dvou ražených tunelech pod zemí prověří. Proti povrchové variantě se dlouhodobě vyslovuje městská část Praha 6.

Levnější varianta bude stát 20 miliard

Aktuálně preferovaná trasa, kterou loni v létě schválilo ministerstvo dopravy, by měla vést po povrchu z Masarykova nádraží přes Negrelliho viadukt do Stromovky a dál tunelem do Dejvic. Mezi Dejvicemi a Veleslavínem by trať měla vést po povrchu nebo v takzvaném zářezu a poté pokračovat do Kladna s odbočkou na letiště. Měla by vyjít téměř na 20 miliard korun, varianta s tunelem by ji prodražila asi o 3,5 miliardy ko­run.

Čtěte také: Sobotka: Trať na pražské letiště bude dokončena do roku 2024