Podle mluvčího SŽDC Jakuba Ptačinského je vedle nadzemního koridoru ve hře i podchod vybavený pojízdným dopravníkem, jaký bývá na velkých mezinárodních letištích. Ptačinský potvrdil, že projekt za zhruba 400 milionů korun, který by usnadnil a zrychlil spojení obou nádraží, je součástí připravovaného železničního spojení na pražské letiště a dále do Kladna.

Trať z letiště by měla končit právě na Masarykově nádraží. Spojením tohoto nádraží s hlavním nádražím by správa železnic vyhověla požadavkům Evropské unie, která se na stavbě trati, dříve označované za rychlodráhu, má finančně podílet. Požaduje ale, aby vlaky z letiště končily na nádraží s mezinárodním provozem, což Masarykovo nádraží nesplňuje.

„Nadzemnímu řešení brání celá řada budov, reálné je tak pouze souběžně s magistrálou,“ sdělil Ptačinský.

O konkrétní podobě spojení zatím není definitivně rozhodnuto. Stále se uvažuje jak o zahloubeném pohyblivém chodníku, tak pěším podzemním průchodu. Vzdálenost obou nádraží je vzdušnou čarou pouhých 500 metrů, dodal Ptačinský.