VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Hlávkův most chátrá. Na opravu si ale ještě počká

Praha – Architektonická památka a důležitá součást severojižní magistrály: řeč je o Hlávkově mostu. Nejširší pražský most je ve špatném stavu a čtyřproudová silnice i tramvajové koleje vedoucí přes něj potřebují opravit. Zničená dlážděná vozovka se stala nebezpečná pro kola aut, tedy i pro lidský život. I historické části jako pilíře a klenba chátrají.

14.8.2011
SDÍLEJ:

Hlávkův most.Foto: Deník/Michal Bílek

Oprava mostů v Praze je podle magistrátu plánovaná postupně, podle důležitosti či akutní nutnosti nápravy. Na řadu přišel jako první Nuselský most, jehož dilatační spáry byly po zimě v katastrofickém stavu. Počátkem července se mohlo začít pracovat na jejich úplné výměně.

„Mám radost, že oprava nezpůsobuje výraznější dopravní komplikace,“ chválí si průběh rekonstrukce první náměstek primátora Karel Březina (ČSSD). S opravami se čekalo do dokončení projektových příprav na výměnu dilatačních závěrů a hotové by měly být do konce prázdnin. Druhá fáze obnovy Nuselského mostu bude muset být kvůli nedostatku financí rozdělena na etapy a za příznivých okolností započne roku 2012.

Libeňský most je další v pořadníku. Projektové přípravy na opravu právě probíhají. Je do nich zahrnuto jednání se soukromými i městskými investory, povolení či prodlužování platnosti na stavební objekty i řešení majetkoprávních vztahů. Podle plánu by všechno mělo být uzavřeno do konce tohoto roku, což znamená, že příští rok bude zahájena rekonstrukce.

Hůř je na tom jiná dlouhodobě chátrající stavba: Hlávkův most. Ten se sice v minulosti dočkal několika rozborů, které by měly vést k zahájení projektové dokumentace. Nejbližší naděje pro most spočívá v územním rozhodnutí, ke kterému by podle Březiny mohlo dojít nejdřív příští rok.

Na špatném stavu silnice vedoucí přes Hlávkův most se odráží nejenom hustý provoz aut, ale i frekventovaná tramvajová doprava. Právě kvůli kolejím hrozí přerušení tramvajového spojení, při kterém by došlo k neodkladným opravám. To by samozřejmě zapříčinilo částečné omezení provozu aut, které by hodně ztížilo dopravu v centru metropole.

Dvanáctý po proudu

Hlávkův most je v Praze dvanáctý most přes Vltavu po proudu řeky. První betonový most vzal prvenství v šířce po rekonstrukci z 16 metrů na 28 metrů Štefánikovu mostu. Při výstavbě na mostě spolupracovali dvě rozdílné generace architektů.

Starší generace neměla důvěru k novému materiálu, jímž byl beton a dávala přednost železné konstrukci. Mladší kolegové naopak volili v té době moderní materiál. Most je jedinečný i tím, že jeho pojmenování se nezměnilo od postavení, navzdory změně režimů a ponechal si jméno po významném staviteli Josefu Hlávkovi dodnes.

Mosty v Praze jsou nedílnou součástí české metropole. „Jsou to důležité komunikace, které se dlouho neopravovaly, ale věřím, že se vše zvládne a budeme mít na pokračování oprav dostatek financí,“ říká náměstek Karel Březina.

Anketa: Potřebuje Hlávkům most opravit?

Matěj Rosí
k
Jezdím po něm každý den do práce. Opravy by tam měly být, myslím, že by to prospělo. Ale hlavně by se měla zrekonstruovat ta silnice. Tam se nedá jezdit. Člověk si koupí auto a po dvou letech jízdy v Praze je úplně zničené.

Alena Šoutová
Podle mého laického pohledu by most rekonstrukci nepotřeboval, zdá se mi v pořádku.

Antonín Brandžovský
Podle mě by most rekonstrukci nutně nepotřeboval. Dle mého mínění poslední oprava proběhla v 70. letech minulého století.

Čtěte také: V Praze dnes chátrají desítky mostů

PAVLA GABRHELÍKOVÁ

14.8.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jan Farský z hnutí STAN.
AKTUALIZOVÁNO
7

Předsedou poslaneckého klubu STAN byl jmenován Farský

Miloš Zeman a Adrej Babiš.
56

Babiš pokračuje v povolebních jednáních, sejde se se Zemanem

Mezi Čechy mírně převažuje nespokojenost s výsledkem voleb

Mezi Čechy mírně převažuje nespokojenost s výsledky voleb, ukázal průzkum společnosti Median. Podle průzkumu většina lidí nemá obavy o budoucnost demokracie v zemi, dotázaným by ale vadilo, kdyby vládu měl vést trestně stíhaný člověk.

Babiš přemlouval STAN ke spolupráci. Podle Gazdíka ale marně

Šéf vítěze voleb hnutí ANO Andrej Babiš přemlouval hnutí Starostové a nezávislí (STAN) ke koaliční spolupráci, ale marně, řekl novinářům po dnešní zhruba hodinové schůzce s Babišem předseda Starostů Petr Gazdík.

Jednání za hnutí ANO povedou Babiš, Faltýnek i Brabec

Povolební vyjednávání povedou za ANO předseda hnutí Andrej Babiš, místopředsedové Jaroslav Faltýnek, Petr Vokřál a Richard Brabec a člen předsednictva Radek Vondráček. Po jednání předsednictva to novinářům řekl Babiš. Dodal, že první schůzky se uskuteční v neděli a v pondělí. Již dříve Babiš prohlásil, že ANO je připravené jednat se všemi stranami, které se dostaly do Sněmovny. O tom, s kým by chtěl uzavřít koalici, se jednoznačně nevyjádřil.

Schwarzenberg: Lidé očividně raději slyší sliby než pevní postoje

Čestný předseda TOP 09 Karel Schwarzenberg označil výsledek voleb za prohru, kterou přisuzuje tomu, že strana neuhnula ze svých principů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení