Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Grandi Stazioni: Za zchátralé hlavní nádraží prý mohou České dráhy

Praha - Za špatný stav historické Fantovy budovy na pražském hlavním nádraží mohou podle společnosti Grandi Stazioni České dráhy, které budovu dlouhodobě vlastnily. Firma, se kterou nynější majitel nádraží, Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), neprodloužila nájemní smlouvu, se také ohradila proti tvrzení SŽDC, že prodloužení smlouvy nedoporučil státní správě Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. České dráhy se proti výrokům Grandi Stazioni ohradily.

21.10.2016 AKTUALIZOVÁNO 21.10.2016
SDÍLEJ:

Hlavní nádraží v Praze.Foto: ČTK/Kateřina Šulová

"Špatný stav Fantovy budovy je jednoznačně zaviněn jejím vlastníkem, který nechal budovu chátrat desítky let v rozporu s povinnostmi, které mu ukládá zákon o památkové péči," uvedla v pátek společnost ve své tiskové zprávě. Doposud se k převzetí nádraží, které správa železnic uskutečnila minulou neděli, italská firma nevyjadřovala.

"Společnost České dráhy se důrazně ohrazuje proti tvrzením společnosti Grandi Stazioni. Naše společnost vždy plnila své smluvní i zákonné povinnosti," řekl mluvčí drah Petr Šťáhlavský.

Podle SŽDC prodloužení nájmu hlavního nádraží se společností nebylo možné ze dvou zásadních důvodů

Prvním z nich je skutečnost, že firma nesplnila smluvní podmínky a nezvládla od roku 2003 opravit Fantovu budovu. Druhým je pak rozpor se zákonem o veřejných zakázkách.

"Tuto skutečnost potvrzuje i vyžádané stanovisko ÚOHS, které označuje uzavření dodatku jako podstatné změny smlouvy, tedy jako nepřípustné," uvedla SŽDC před ukončením spolupráce s Grandi Stazioni.

Firma nyní ale poukazuje na vyjádření ÚOHS a tvrdí že antimonopolní úřad neposkytl žádné stanovisko, které by nějaké úkony SŽDC schvalovalo. Pracovníci antimonopolního úřadu odpovídali v obecné rovině, nikde v žádosti nebylo uvedeno, že by mělo jít o hlavní nádraží či zadavatele Správa železniční dopravní cesty, uvedl ÚOHS.

Italové si v pondělí nepřivstali

Grandi Stazioni se v tiskové zprávě také pozastavila nad postupem Správy železnic a ministerstva dopravy při přebírání budovy v neděli 16. října a následné schůzce s ministrem dopravy Danem Ťokem následující den.

Ani jednoho se zástupci Grandi Stazioni nezúčastnili. Podle nynějšího vyjádření to bylo proto, že v neděli odpoledne ještě smlouva, trvající do nedělní půlnoci, se SŽDC nevypršela. Zároveň společnost ve zprávě označila za nestandardní jednostranné stanovení času schůzky na následující časné ráno v 7:00 hodin.

Čtěte také: Správa železnic převzala nádraží bez účasti Grandi Stazioni

Autor: Redakce / ČTK

21.10.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Volby v Praze.
12

Praha volí jinak než zbytek země. Potvrdí se to i letos?

Prezident Zeman se svou paní odvolili v základní škole v pražských Stodůlkách.
AKTUALIZOVÁNO

Letošní volby do Sněmovny nejsou podle Zemana zásadní ani zlomové

V televizi zabodoval Bartoš, Babiš působil unaveně, hodnotí experti

Specialisté na politickou komunikaci ocenili po čtvrtečních předvolebních debatách v České televizi (ČT) a na Nově především výkon šéfa Pirátů Ivana Bartoše, Babiš působil unaveně.

Střípky z debaty: Šlechtová u pozadí koně, Bartoš v koloně či letmý polibek

/VIDEO/ Co by udělal předseda SPD Tomio Okamura, když by si ministryně Karla Šlechtová zvrkla kotník? Proč se Michaela Marksová nerada fotí při výstupu z auta? Superdebata Deníku nebyla jen o politice.

Jsem gay, prohlásil den před volbami šéf zelených Matěj Stropnický

Předseda Zelených Matěj Stropnický dnes oznámil, že je homosexuál. Vyjádřil se tak ke spekulacím bulvárních médií. O svém soukromí mluvit neplánoval, voliči by ale podle něj tuto informaci vědět měli.

Praha nemá dopravní strategii, tvrdí starosta Prahy 6

/ROZHOVOR/ „Do vztahů mezi Prahou a místními radnice se příliš promítá stranická politika a zvlášť výrazné to bylo v předvolební době,“ tvrdí starosta Prahy 6 Ondřej Kolář (TOP09). Podle něj by mělo být politizování všeho včetně třeba vedení linek autobusů nahrazené snahou o konstruktivní spolupráci. Zvlášť pak v řešení dopravy, která je nejpalčivějším problémem Šestky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení