Samotná přestavba začne na přelomu let 2020 a 2021. Podnik počítá s úplným uzavřením zastávky na zhruba rok a půl. „Dojde ke kompletní rekonstrukci stanice včetně technologií a výměny eskalátorů. Zřízen bude také bezbariérový vstup,“ uvedla mluvčí podniku Aneta Řehková.

Podle ní nelze zatím říci, kolik bude modernizace stát. „Pravděpodobně se bude pohybovat v podobné výši jako u jiných rekonstrukcí,“ doplnila. Pro srovnání, dopravní podnik tento měsíc dokončil přestavbu vestibulu na Karlově náměstí, jež vyšla na 250 milionů korun.

Největším oříškem byla výměna pohyblivých schodů, jejichž jeden stupeň vážil až 40 kilogramů. U nových je hmotnost poloviční. Strojní zařízení museli dělníci před vyjmutím nejprve rozřezat. Staré sovětské schody typu Leningrad jsou stále ve více než desítce stanic. Na Floře překonávají výškový rozdíl téměř 25 metrů.

Další čtveřice

Jejich výměna ale nemá být všude automatická. „Budeme je s DPP řešit jednotlivě podle jejich stavu. Neplánuji plošně vyměnit všechny, nebo naopak vůbec žádné,“ uvedl nedávno šéf dozorčí rady DPP a náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě).

Sovětské eskalátory jsou rychlejší než nově osazované. Dokážou totiž zdolat 0,9 metru za sekundu, zatímco ty novější urazí okolo 0,65 metru. Mezi modernizací vestibulů Karlova náměstí a Flory bude jeden zásadní rozdíl. Do první stanice se totiž po celou dobu rekonstrukce dalo dostat vchody z Palackého náměstí, to stanice na pomezí Žižkova a Vinohrad bude úplně nepřístupná.

V dalších letech se chce dopravní podnik pustit do modernizace dalších zastávek - například Florenc, Anděl, Jiřího z Poděbrad či Nádraží Holešovice.