V rámci čtvrtého ročníku Signalu se v pražských ulicích objevilo 23 světelných uměleckých instalací od tvůrců z 11 zemí světa. Lidé mohli sledovat například videomapping, tedy projekce na fasády budov – například kostela sv. Ludmily na Vinohradech, paláce Kinských na Staroměstském náměstí a Michnova paláce na Kampě.

Nejvíce času trávili lidé na Kampě

Jednou z nejviditelnějších akcí byly obří humanoidní bytosti australské umělkyně Amandy Parerové. Zářící bílé postavy vysoké od osmi do 12 metrů byly umístěny v Praze na pěti místech. Parerová se při jejich tvorbě inspirovala animovaným sci-fi filmem Divoká planeta, který byl v 70. letech natočen v československo-francouzské koprodukci.

Nejvíce času, v průměru téměř půl hodiny, trávili lidé podle organizátorů na Kampě. K vidění tam byly kromě videomappingu na Michnův palác také instalace Dron-List od Jakuba Nepraše a jeden z humanoidů Parerové. Nejvíce lidí, přes 140 tisíc, přišlo shodně na Karlovo náměstí a na Staroměstské náměstí.

Na Karlově náměstí byla další obří postava australské umělkyně či instalace Garden in Development Španěla Javiera Riery a na Staroměstském dvě videomappingové lokace.

Čtěte také: José Cura za nejlepší učitelku považuje 'paní Život'