Školicí středisko, které prošlo výraznou modernizací, je vybavené podle aktuálních gastronomických trendů. Středisko má ve svých prostorách tři nezávislé čepovací barové pulty, prosklený pivní sklep a moderní audio vizuální technologii.

„Hlavním cílem První pivovarské školy bylo a je zvýšit teoretické a praktické znalosti členů našich obchodních týmů v celém rozsahu, zejména pak u sudového piva,“ říká Libor Vávra, obchodní sládek společnosti a hlavní lektor školy.

Proškolení zástupci společnosti předávají odborné znalosti v oblasti péče o pivo a jeho ošetřování svým zákazníkům. Snaží se tak zajistit maximální kvalitu čepovaného piva na provozovnách. „Podle našich průzkumů si jen 4 procenta zákazníků stěžuje na místě, když jsou s něčím nespokojeni. Většina vypije i nevhodně ošetřené nebo natočené pivo, odejde a nikdy se nevrátí nebo se o své negativní dojmy z provozovny podělí s přáteli a známými. Proto je třeba takovým situacím předcházet vhodným školením majitelů restaurací i jejich zaměstnanců,“ dodává Vávra.

První pivovarská škola je určená také veřejnosti, která ji má možnost absolvovat z pozice vybraných štamgastů. „Do pivovarské školy se můžou dostat také spotřebitelé, a to prostřednictvím majitelů hospod, kteří čepují některou z našich značek a do školy je přihlásí. I oni pak mohou načerpat znalosti a informace o tom, jak s pivem správně zacházet,“ komentuje výhody pivovarnické školy Pavel Barvík, tiskový mluvčí společnosti Pivovary Staropramen.

Z důvodů značného rozsahu témat, která popisují problematiku piva a gastronomie, je školení rozděleno do specializovaných školících seminářů. Tématy jsou například historie pivovarnictví, druhy piva, technologie vaření piva, pivo a jeho charakter, výčepní technologie a mnoho dalších. „Rozsah školení ušijeme zákazníkovi po domluvě na tělo,“ zakončuje Barvík. Zájem o školu dokládá fakt, že ji od roku 1990, kdy byla založena, absolvovalo již téměř 13 000 lidí.