Hudeček v pořadu Události, komentáře minulý týden řekl, že pokud do půl roku Praha nevyřeší nákup tramvají, podnik zkrachuje. Podle Svobody tím Praze uškodil, neboť jeho výrok může vyvolat reakci na finančních trzích. „Může dojít ke snížení ratingu a Praha si bude půjčovat peníze mnohem dráž. Tomáš Hudeček svými lživými komentáři pouze potvrzuje to, že je spíše populistou a demagogem než odpovědným správcem města," řekl Svoboda.

DPP má podle smlouvy od Škody Transportation nakoupit 250 nových tramvají za zhruba 19,2 miliardy korun. Svoboda uvedl, že pro Prahu údajně nevýhodnou smlouvu se podařilo pod vedením ODS dodatkem zmírnit a rozložit platby do delšího období. Dodal, že Hudeček tvrdí, že smlouvu lze vypovědět podle zákona o cenách, což označil za nesmysl. Pokud by Praha smlouvu porušila, může být sankce 3,5 až 12,6 miliardy, řekl Svoboda.

Tramvaje maskují ostatní problémy

Podle Svobody je ale potíž s tramvajemi jen zástupným problémem, který má maskovat dění kolem prodloužení metra A. Potíže vychází podle exprimátora ze špatné práce firmy Inženýring dopravních staveb (IDS), která dozoruje stavbu metra. „Dle dokumentů, které jsem si vyžádal, je zcela evidentní, že DPP nemá kontrolu nad stavbou trasy metra A," uvedl Svoboda. Na stavbě jsou prý udělány práce, které nejsou nasmlouvány, ale které město proplácí. Tím má IDS Praze podle Svobody způsobovat škodu v řádu miliard korun.

Zároveň řekl, že Praha smlouvu s IDS nevypoví, neboť tam v minulosti pracoval současný radní pro dopravu Jiří Pařízek (TOP 09). To označil za nesmysl náměstek primátora Vávra. „Pan Pařízek byl řadovým zaměstnancem, žádným manažerem nebo majitelem. Byl řadovým ekonomem," řekl Vávra.

Podle Vávry jsou výroky Svobody nepravdivé. Podle jeho slov naopak vedení města složené z TOP 09 zachraňuje to, co napáchalo vedení města z řad ODS v minulém volebním období. „Pokud vím, tak DPP měla ve správě až donedávna ODS," řekl Vávra.

Dopravní podnik se dlouhodobě potýká s finančními potížemi. Tíží jej zejména smlouva na dodávku tramvají i dostavba metra A do Motola, která má vyjít místo původních 19 miliard až na 21,3 miliardy. Podle ekonomů se navíc bude v příštích letech potýkat s rostoucími náklady, a to zejména kvůli zdražování energie a pohonných hmot.