České dráhy nasadily do provozu čtyři nové soupravy CityElefant, celkově už jich tak jezdí 35. Tyto vlaky jsou mezi cestujícími oblíbené a dráhy je využívají hodně v oblasti Prahy a jejího okolí, kde jezdí nejvíce lidí.

„Více nových jednotek jezdí na linkách Eska, a to S4 Praha – Kralupy nad Vltavou – Ústí nad Labem, S7 Praha – Beroun a S9 Praha – Benešov u Prahy,“ informoval Petr Šťáhlavský, mluvčí Českých drah (ČD). Do konce roku se plánuje dodávka dalších souprav a rozšíření jejich provozu jak v Praze a v jejím okolí.

Moderní soupravy CityElefant obsluhují již od začátku roku většinu spojů na linkách S1 Praha – Kolín, S2 Praha – Nymburk – Kolín, S4 Praha – Kralupy nad Vltavou – Ústí nad Labem a na trati Kolín – Pardubice.

„Na těchto trasách jsou soupravy CityElefant nasazeny na 90 až 100 procent vlaků,“ pokračoval Šťáhlavský. Na další tratě v okolí Prahy soupravy zajíždějí v menším rozsahu, přesto i zde je cestující potkávají stále častěji.

Poprvé na trase v pracovní dny

Úplnou novinkou je zavedení CityElefantů na linku S7 Praha – Beroun v pracovní dny na spoje Praha – Řevnice. Dosud zde jezdily moderní soupravy jen o víkendech. Pokračovat bude také zkušební provoz CityElefantů na vybraných spojích na lince S9 z Prahy do Benešova u Prahy.

54 souprav za 11 miliard

Do konce roku by mělo být do provozu u Českých drah nasazeno již 54 jednotek CityElefant v celkové hodnotě přes 11 miliard korun. Vlaky mají kapacitu 310 sedadel. „Našim zákazníkům nabízejí komfort srovnatelný s mezinárodními vlaky EuroCity. Interiér je klimatizovaný, nástupní prostor je nízkopodlažní a umožňuje snadný nástup také cestujícím se zdravotním postižením, maminkám s kočárky nebo vozíčkářům.

Pro ně jsou upraveny také bezbariérové toalety. Ve vlaku je vyhrazený prostor pro kočárky a jízdní kola. Snadnou orientaci cestujících na nástupištích i při samotné cestě ve vlaku zajišťuje audiovizuální informační systém," vyjmenoval Alois Kašpar, ředitel Krajského centra osobní dopravy pro Prahu a Středočeský kraj.