„Pokud uzavřeme jeden výstup na šest měsíců, má to důsledek pro navazující autobusovou dopravu, ta by se stala pro cestující méně atraktivní,“ řekl dnes na tiskové konferenci Scheinherr.

Staré sovětské eskalátory typu Leningrad jsou podle radního kvalitní. Ty, které se montovaly v 90. letech od české firmy Transporta jsou podle něj mnohem poruchovější. „Chci od dopravního podniku odpověď, proč rekonstruovat,“ dodal Scheinherr.

Při samotné výměně eskalátoru se musí jednotlivé díly svařovat až na místě, proto se výměna táhla půl roku. Se schody se totiž musí vyměnit celý tubus, eskalátor se kompletně vyndá a pak se celý tubus rekonstruuje.

Při výměně jezdících schodů směrem na Anděl musel být výstup z metra na půl roku uzavřen. Samotný pás stál 120 milionů, celkem rekonstrukce vyšla 227 milionů korun.