Podle primátorky Adriany Krnáčové (ANO) je tvrzení EMS lživé a jde pouze o nátlak na vedení hlavního města. Opencard vlastní přes milion lidí a město vyšla asi na 1,3 miliardy korun.

„Vedení hlavního města Prahy není dlouhodobě schopné problémy opencard vyřešit. V rozporu s dobrými mravy také neustále využívá různé služby společnosti eMoneyServices, za které neplatí. Takováto situace je neúnosná," píše EMS ve svém prohlášení.

Město podle firmy nijak neřeší situaci, o provoz opencard se prý nikdo pořádně nestará a správa karty je podle EMS v havarijním stavu – systém nemá dlouhodobě podporu, město neřeší ani stabilizaci systému. „Jsme přesvědčeni, že pokud Praha není schopna zajistit řádné fungování opencard, měla by rada neprodleně rozhodnout o jejím ukončení," píše se v dokumentu.

Ve středu zkolaboval systém vydávání karet opencard. Web je navázán na stránky pražského magistrátu, které několik hodin nefungovaly.

Krnáčová: Je to nátlak

Krnáčová vyjádření vnímá jako nátlak na hlavní město, které „po letech nesmyslného plýtvání přestalo s touto společností spolupracovat". Umělá panika je podle ní součástí strategie EMS související s probíhajícími soudními spory.

„Systém je funkční, pokud ho EMS sama nesabotuje, a za tím si stojím. Nenechám se touto jejich kampaní zatlačit do kouta a začít jim platit, jako to udělali moji předchůdci. Jejich nároky jsou absolutně nesmyslné, a proto se budeme soudit," sdělila médiím primátorka.

EMS po městu chce 654 milionů korun. Nárokuje si je například za porušení licenčních smluv, služby nebo poškozování dobrého jména firmy. Praha nemá s EMS smlouvu na podporu systému opencard a neplatí za licence. Firma proto již před časem podala žaloby o 60 milionů korun jak na magistrát, tak na dopravní podnik. Spory se táhnou řadu měsíců.

Společnost EMS podle Krnáčové dodala městu „totálně nesmyslný systém", za který zinkasovala více než 1,7 miliardy korun. „Vymáhají po městu dalších 654 milionů korun a za co? Za pouhou tramvajenku? Vždyť opencard neplní téměř žádnou jinou funkci," podotkla Krnáčová. Upozornila, že mnohem funkčnější karty pořídili v Plzni nebo v Karlových Varech za cenu pohybující se v desítkách milionů korun.

Elektronická karta opencard, která pochází z éry bývalého primátora Pavla Béma (ODS), měla mít původně mnoho funkcí, nakonec ale slouží především jako průkaz s předplatným pro MHD. Jako tramvajenku ji využívá zhruba 1,2 milionu lidí.