Proti tomu teď ostře vystoupila radnice Prahy 2. „Jde nám hlavně o zlepšení životního prostředí. Z Legerovy ulice si řidiči dělají čekací prostor a nevidíme důvod, proč bychom to měli odnášet,“ popsal zástupce starostky Václav Vondrášek (ODS). Podle něj nechce úřad nic jiného než má Praha 4. „Před Nuselským mostem jsou nájezdy ve dvou pruzích, my požadujeme redukci na tři, takže na tom budeme ještě o něco hůře,“ doplnil.

Zdejší úředníci tvrdí, že 16. října se zúžení probíralo na magistrátu ve výboru dopravy, odbor dopravy poté začal dokumentaci řešit společně s radnicí, ale nic se nestalo. „Posíláme teď zpracovanou dokumentaci zpět na magistrát, ten nám totiž vyčetl, že jsme nepodali žádost. V nejbližší době by to mělo být vše v pořádku,“ informoval Vondrášek.

Podle ředitele odboru dopravy magistrátu Jana Heroudka by opatření mělo být pravděpodobně zrealizováno do konce února. „My už teď hledáme víceméně kompromis mezi navrhnutým řešením a vizí Prahy 2. Musí se dořešit především bezpečnost,“ řekl Deníku s tím, že projekčně bude návrh hotov do příštího týdne, kdy se jím ve čtvrtek znovu chce zabývat dopravní výbor. „Jsem přesvědčen o tom, že je lepší mít koncepci vymyšlenou o pár dní déle, ale za to pořádně,“ shrnul Heroudek.

Na zplodiny a hlučnost si už několikrát stěžovali obyvatelé, kteří tu bydlí. Radnice jim proto v obecních domech vyměnila okna za protihluková. To ale nájemníkům nestačilo. Jaroslav Tatgyanik, který v ulici bydlí, dokonce plánoval žalobu na magistrát jakožto vlastníka komunikace.

„Když telefonuji, tak kvůli hluku pomalu ani neslyším, kdo mi co říká,“ popsala další z obyvatelek, která se podepsala také pod petici, aby jim městská část za špatné životní podmínky slevila z nájemného.

„Radnice jim vyjde vstříc. Jelikož jsme teď od ledna nezvedali nájemné v rámci deregulace a chystáme ho od léta, lidem, kteří žijí v hlukově a prachově zatíženém prostředí, zvedneme cenu pouze o polovinu toho, co ostatním,“ uzavřel Vondrášek.