Elektrobus je zvláštní tím, že se nabíjí pomocí pantografu z trolejbusových trolejí.
„Vlivem silných mrazů, které udeřily v Praze a při kterých parkoval vůz přes noc venku, došlo k zamrznutí vysrážené vlhkosti v systému pneumatického vypružení vozidla. Tato závada nijak nesouvisí se zkoušeným principem, jde o část vozidla převzatou z běžných autobusů se spalovacím motorem," uvedl mluvčí Siemensu Martin Žabka.
Elektrobus jezdil na trase linky 216 z Bořislavky k Poliklinice Petřiny. Na Bořislavce DPP vybudoval pro vozidlo krátké dvoustopé trakční vedení trolejbusového typu, z kterého se dobíjel. Krátké trolejbusové vedení bylo napájeno z energetického systému tramvají.
Zkušební provoz bez komplikací
„V rámci zkušebního provozu jsme si chtěli ověřit, jak bude elektrobus fungovat v podmínkách pražské dopravy. Oproti Vídni, kde místní dopravní podnik provozuje 12 těchto vozů, se Praha liší terénem, který tu musel zdolávat," uvedl Štábl. V průběhu týdne podle Štábla DPP nezaznamenal žádné komplikace, dobíjení i jízdy probíhaly v pořádku. Výsledky zkušebního provozu bude DPP vyhodnocovat.
Dva elektrobusy dopravce zkoušel již v roce 2010 na lince číslo 292. Kvůli poruchovosti ale musely být vyřazeny z provozu. Nyní rovněždostal nabídku k testům elektrobusu také od firmy SOR.