Tramvaje měly problémy s podvozky a v srpnu 2014 DPP rozhodl, že kvůli technickým závadám odstaví všechny z provozu. V minulosti podnik uvažoval, že by tramvaje začal odprodávat, od toho nakonec ustoupil. DPP se nakonec s firmou Škodou Transportation, která tramvaje dodala, domluvil, že firma vzorově na své náklady jednu tramvaj opraví. Nyní si podle tohoto vzoru podnik tramvaje opravuje sám.
Čtěte také: V Sofii má jezdit třicet pražských tramvají
Jedna tramvaj 14T vyšla asi na 58 milionů korun
Letos bude opraveno a modernizováno 14 vozů. Stejný počet jich podnik opraví v příštím roce a v roce 2019 zbývajících osm tramvají. „Oprava jednoho vozu trvá v řádu tří týdnů," uvedla Řehková.
Tramvaj Škoda 14T měří 31 metrů, má pět článků spojených klouby. Do tramvaje se vejde 270 cestujících, z toho 69 jich může sedět.
Jedna 14T vyšla hlavní město přibližně na 58 milionů korun. Potíže měl podnik i s novějším typem Škoda 15T ForCity. U několika tramvají se objevila porucha brzd, potíže byly i s nedostatečným odtokem vody z čela vozidla či kratšími stíracími lištami čelního okna kabiny řidiče. Tramvaje ForCity poté prošly úpravou.
Náklady na provoz tramvají v Praze se pohybuje kolem 3,4 miliardy
Podnik má ve vozovém parku přes 900 tramvají, část z nich tvoří různé modifikace typu T3. Už několik let firma kupuje nízkopodlažní vozy 15T Forcity a za 250 tramvají by měla zaplatit asi 19 miliard korun. Náklady na provoz tramvají se v Praze ročně pohybují okolo 3,4 miliardy korun.