Nastoupit do něj mohou každou sobotu od 10:00 do 22:00. Fungovat tak budou všechny soupravy, i když vagon nebude nijak označen. Pouze u vstupu v každé stanici bude informační cedule, která na něj cestující upozorní.

Vagon měl být původně označen samolepkou a měl být vyloženě seznamovací. Od toho nakonec DPP ustoupil. Podle ředitele podniku Jaroslava Ďuriše to bylo příliš svazující a omezující, proto se dopravce rozhodl pro komunikační vůz, který tak nebude sloužit pouze nezadaným. „Je to o úsměvu a příjemném cestování, nelze striktně nařizovat seznamování," řekl. Původně se mluvilo o posledním vagónu, nakonec DPP zvolil prostřední. „Na konečné by se totiž po otočení soupravy stal z posledního první vagón," řekl Ďuriš.

Podle radního a předsedy dozorčí rady DPP Jiřího Pařízka(TOP 09) je k zavedení komunikačního vagónu inspiroval dnes převažující způsob elektronické komunikace. „V současné době je vhodné se vrátit k mluvenému slovu a tento způsob komunikace obrodit. K tomuto účelu může sloužit i komunikační vagón metra," řekl Pařízek.

V sobotu lidé nespěchají

Sobotu potom vybralo město společně s DPP proto, že lidé nikam nespěchají a mají více času. „Máme volno, jezdíme za kulturou, za zábavou a je volnější rytmus," řekl Pařízek.

Za projekt nemusel dopravce zaplatit ani korunu. „Náklady nejsou prakticky žádné, protože vše, co jsme vyrobili, je plakát, který jsme dělali sami, a stojany máme," řekl Ďuriš.

Úspěšnost akce bude DPP vyhodnocovat podle odezvy cestujících, a to jak prostřednictvím e-mailů, tak reakce lidí na facebookové stránce DPP. „Zájem o spuštění projektu si DPP ověřil v zářijové anketě na webu. Z jejích výsledků vyplynulo, že 80 procent lidí si myslí, že seznámit se v metru je možné," řekla mluvčí DPP Aneta Řehková.