Nedokončené opravy nyní výrazně komplikují dopravu a ve špičce se v Patočkově ulici tvoří dlouhé kolony aut. Skanska se případnými sankcemi bude zabývat až po dokončení stavby.

Problémem podle firmy byla překládka kabelů vysokého napětí, které vedly jinde, než uváděla dokumentace. „Ve smlouvě je odstavec, který se zabývá neočekávanými událostmi na stavbě. Řešit to ale budeme až po jejím odevzdání," řekla mluvčí Skansky Lucie Laňková.

Podle generálního ředitele dopravního podniku Jaroslava Ďuriše ale bylo problémů víc. Ve spodní části ulice například nešel beton odstranit frézou a bylo nutné ho rozbít ručně sbíječkami a odvážet na nákladních autech, což komplikovala zaparkovaná auta.

Nyní komplikuje práce počasí. Za mokra není možné pokládat asfalt ani koberce trávníku. „S tím ale musí dodavatel v harmonogramu počítat," řekl technický ředitel dopravního podniku Jan Šurovský.

Suma se bude odvíjet podle počtu dní zpoždění

Jak vysokou částku bude DPP po dodavateli požadovat, zatím není jasné. Suma se bude odvíjet podle počtu dní zpoždění. „Sankce vyčíslíme až po dokončení stavby," řekl Ďuriš. Rekonstrukce vyjde celkem na 135 milionů korun, část byla hrazena z evropských fondů.

Ke konci srpna dopravní podnik zprovoznil úsek tramvajové tratě mezi zastávkami Malovanka a Říčanova. Dál na Vypich a Bílou Horu zatím jezdí náhradní autobusy.

Firmě zbývá dokončit přechody a přejezdy přes tramvajovou trať v úseku Malovanka – Břevnovský klášter, položit trávník kolem kolejí a dokončit zastávky a trolej u točny na Vypichu. Termín do 13. září je pro dopravu na Praze 6 zásadní, protože na Vypichu bude koncert kapely Kabát, kam zamíří především tramvajemi desítky tisíc lidí.

Dopravní podnik nedávno dokončil mimo jiné rekonstrukci tramvajových tratí na Karlově náměstí a otevřel bezbariérovou zastávku Lazarská. Opravena je také trať do Modřan a v Evropské ulici. DPP na letošní léto naplánoval opravy tratí za 420,88 milionu korun. Celkem jde o 7,7 kilometru kolejí.