„Nejprve musí proběhnout řádný zkušební provoz v reálných pražských podmínkách, pak lze uvažovat o případných dalších instalacích," uvedla Řehková. Podle jejích slov se nabízí několik míst, kde by mohla taková výhybka být. Mezi nimi je například křižovatka u Letenského tunelu nebo na Hradčanské.

Rychlá výhybka je v podstatě standardizovaná železniční výhybka upravená pro tramvajový provoz. Běžnou výhybkou musí tramvaj jet rychlostí 10 až 15 km/h. To znamená, že běžná časová ztráta při průjezdu je až 20 sekund. Rychlou výhybku je možné projet výrazněvyšší rychlostí – například v Brně je to až 30 km/h. Výhybka u Prašného mostu je konstruována na rychlost 50 km/h, jezdit se tu ale zřejmě bude třicítkou.

„Náklady na rychlou výhybku na Prašném mostě lze považovat za srovnatelné s náklady na výhybku, která zde byla instalována v roce 1994. Vzhledem k tomu, že je instalována v rámci stavby městského okruhu a tunelu Blanka, přesné náklady neznám," uvedla mluvčí.

DPP se zároveň chystá vyměnit dvě tramvajové výhybky, které jsou vešpatném stavu. Celkem DPP eviduje na území hlavního města pět výhybek, které potřebují opravit.

„Potíže se špatnými výhybkami se daří eliminovat postupnou obměnou. Aktuálně je ve špatném stavu pět výhybek z celkových 939. Tři z uvedených pěti jsou na místech, kde probíhá provoz s cestujícími,"uvedla Řehková.

Celkově na výměnu, práce v okolí výhybky a údržbu počítá podnik s částkou zhruba tří milionů korun.