Letná/ Provizorní silnice, po které denně projedou tisíce aut, a úvahy o výstavbě náhradní tramvajové trati. To jsou důsledky stavby tunelu Blanka, která na Letné v současné době probíhá. O situaci již Deník informoval. Podleúterního prohlášení představitelů Strany zelených stávající situace devastuje Letenské sady a magistrát neplní dřívější sliby.

„Provizorní silnice, která tudy vede a po které jezdí auta i autobusy, je podvod. Předpokládalo se, že když už město silnici postaví, vybuduje na ní alespoň základní infrastrukturu. Na silnici chybí přechody pro chodce a také pruhy pro autobusy, které zde měly být zřízeny,“ říká představitel Strany zelených Ondřej Mirovský.

Autobusy místo tramvají

Strana zelených proto vyzývá magistrát, aby zajistil samostatný jízdní pruh pro náhradní autobusovou linku X1 v obou směrech a využil pro ni nejmodernější vozy, které má DP k dispozici. Ty by podle zelených mohly nahradit tramvaje, které mají jezdit po provizorní tramvajové trati, jež by vedla do Letenských sadů z Chotkovy ulice. Stomilionová investice do dočasné trati je podle nich naprosto zbytečná.

„Město sice připravovalo megalomanskou stavbu dálnice v bezprostřední blízkosti pražské památkové rezervace desítky let, ale přípravu náhradních tras pro veřejnou dopravu zcela podcenilo. Nyní se snaží zbrkle reagovat na situace, které bylo možné předvídat dlouho dopředu,“ komentuje záměr města Petra Kolínská, předsedkyně klubu zastupitelů hlavního města za SZ.

Podle radního pro dopravu Radovana Šteinera (ODS) je ale provizorní trať nejlepším řešením. „Přeložka tramvajové trati přes Letnou je preferovanou variantou, protože jde o druhou nejzatíženější tramvajovou trať v Praze, jejíž denní kapacita je zhruba 65 tisíc přepravených cestujících,“ říká.

Primátor Pavel Bém (ODS) pak vysvětloval představy magistrátu před časem následovně: „V zájmu města je i po dobu stavby Blanky zachovat na Letné stoprocentní zabezpečení provozu MHD, proto jsme se ve prospěch občanů rozhodli, že trať postavíme.“

Podle Mirovského je ale stavba trati, která má sady protínat až do roku 2011, naprostá hloupost.

„Trať by zničila část Letenských sadů, už zde zkrátka není místo, pokud nechce město zničit asi padesát stromů. Je to ale čistě nápad primátora, všichni odborníci i ostatní představitelé magistrátu vám řeknou, že je to hloupost. Těch sto milionů by měla Praha raději investovat do ekologických autobusů, které by dopravu na Letné mohli zajistit,“ myslí si.