Do autobusu, který byl vyroben v Belgii firmou Van Hool, se vejde téměř 200 cestujících, v běžných kloubových autobusech to je zhruba o třetinu méně. Celková délka je 24,785 metru. Cena jednoho autobusu Van Hool AGG300 je 4,5 milionu korun, zhruba třikrát více než cena běžného vozu.

„Jedná se o nejdelší autobus, který kdy v Praze obsluhoval nějakou autobusovou linku. Zatím probíhají přípravy na jeho zařazení do provozu bez potíží," řekl Štábl.

Dopravní podnik ověřují efektivitu autobusu 

Na vytížené lince na letiště bude autobus jezdit kvůli velkému množství cestujících, kteří se do něj vejdou. Podle ředitele Ropid Petra Tomčíka chce organizace vyzkoušet autobus i na lince do ZOO a Suchdola.

„Musíme ověřit efektivitu autobusu. Výhodou třeba je, že nahradí dva autobusy, tudíž nebudou muset být nasazeni dva řidiči, a spotřeba nafty bude určitě také nižší," řekl Tomčík. Pokud by se autobus osvědčil, bude Ropid zvažovat koupi dalších vozů.

Praha s Ropidem zavedla osm nových linek 

DPP provozuje více než 1100 autobusů s průměrným stářím devět let. Náklady podniku na provoz autobusů v rámci pražské integrované dopravy činí ročně zhruba čtyři miliardy korun.

Praha společně s organizací Ropid, která plánuje pražskou MHD, zavedla letos v rámci změn autobusů MHD osm nových linek, další změnily trasy. Změny autobusové dopravy platí od 15. října.

Čtěte také: Dopravní podnik v Praze bude sčítat cestující v tramvajích