V současné době DPP zaměstnává 162 revizorů. Ve všední dny je v terénu každý den průběžně asi 100 kontrolorů, o víkendech pak zhruba 60. Pokuta, neboli přirážka k jízdnému, je v současné době v Praze 1500 korun, pokud ji pasažér zaplatí na místě nebo do 15ti dnů, snižuje se na 800 korun.

V roce 2013 bylo odhaleno celkem 252.766 cestu­jících, kteří se nemohli prokázat platnou jízdenkou. Podle Štábla 6,5 procenta z nich jízdní doklad doložilo později. Pokutě se tak vyhnuli a museli pouze zaplatit 50ti korunový poplatek. V roce 2012 revizoři přistihli bez jízdenky 280.139 lidí a o rok dříve 262.149.

Podle Štábla dopravní podnik pořádá nábor nových revizorů jednou ročně. „Práce přepravního kontrolora je psychicky i fyzicky velmi náročnou činností a přirozeně zde dochází k určité fluktuaci pracovníků," poznamenal Štábl.

Třicet procent prémie

Kontroloři pracují na třísměnný provoz. Jejich základní plat je v průměru 15 tisíc korun, k tomu dostávají třicetiprocentní kolektivní prémii. Za každého černého pasažéra, který zaplatí pokutu, pak dostanou odměnu v průměru 110 korun. Vydělají si tak průměrně do 35 tisíc korun měsíčně.

Každý uchazeč o pozici revizora musí projít vstupním pohovorem a psychologickým vyšetřením. „Během pracovního poměru jsou organizována psychologická školení se zaměřením na zvládání stresu, na předcházení problémům a řešení konfliktních situací," dodal Štábl s tím, že výběrovým řízením projde až 400 zájemců, ze kterých je vybráno 25 až 30 nových revizorů.

Vymáhání pokut pro pražský dopravní podnik bylo v minulosti kritizováno. Lidé museli platit na výlohách mnohem více, než kolik byla samotná pokuta. Většinu z částky přitom obdržela vymahačská firma. DPP nyní hledá novou firmu, která mu bude vymáhání pohledávek z nezaplaceného jízdného spravovat. Tendr má hodnotu 450 milionů korun.