Odbor ochrany životního prostředí pražského magistrátu uzavřel takzvané zjišťovací řízení a rozhodl v něm, že celý záměr nemusí být posuzován podle zákona o vlivu na životní prostředí. Takový proces obvykle zdrží schvalování o rok až dva.

„V konečném důsledku pak lze předpokládat, že elektrifikace stávající autobusové linky bude mít pro životní prostředí v hlavním městě Praze z dlouhodobého hlediska pozitivní dopad,“ napsala například do vyjádření Praha 6. Právě po jejím území trať povede. Podobným úředním kolečkem už prošel plán na elektrizaci linky 137, která spojuje terminál Na Knížecí a zastávku U Waltrovky, a linky 176, která spojuje Karlovo náměstí a Strahov. Povolení má i linka 119 na letiště.

Dejvická trolejbusová trať se má stavět v letech 2024 až 2025. Z téměř dvanáctikilometrové linky (tam i zpět) má být sedm kilometrů pod trolejí. Baterie budou trolejbusy využívat v Bubenči od zastávky Zelená po konečnou zastávku Hradčanská a jednosměrně také na druhém konci v Evropské ulici.

Začínají práce na Smetanově nábřeží.
PODÍVEJTE SE: Začaly úpravy Smetanova nábřeží, změní se zčásti v promenádu

Pro napájení trolejového vedení je navržena nová měnírna U Matěje. Zázemí budou mít trolejbusy (stejně jako ty z linky 119) v garážích Řepy. „Elektrifikace předmětné linky probíhá prakticky v části trasy původní (historické) trolejbusové trati č. 51 Svatý Matěj – Střešovice z 30. až 50. let 20. století,“ píše se v dokumentaci. Číslo 51 dostane i obnovená trolejbusová linka.

Záměr je součástí balíku linek, které jsou na levém břehu Vltavy určené k elektrifikaci. Balík zahrnuje také elektrifikaci linek 137, 176 a 191. Je navržen v návaznosti na Koncepci využití alternativních paliv podmínkách autobusové dopravy DPP, která byla schválena pražskou radou v dubnu 2020.