Průjezdnost tramvají by se měla zlepšit například v Nuselské a U Plynárny, kde nyní DPP rekonstruuje trať – konec rekonstrukce je naplánován na první pololetí 2017.

Problémy jsou na Vinohradské 

Tady budou odděleny betonovými pruhy koleje od pruhu pro auta v délce asi 230 metrů – řidiči na něj mohou narazit například v již opraveném úseku u křižovatky ulic U Plynárny a Nad Vinným potokem. V roce 2018 by měly být tramvaje a auta odděleny rovněž na Vinohradské, kde jsou pravidelně problémy ve směru do centra.

Autobusy a tramvaje MHD se dočkají rovněž přednosti na některých křižovatkách – celkem je v Praze 248 světelně řízených křižovatek, necelé dvě stovky již vozy MHD upřednostňují. Nově by to mohlo být například na křižovatce Štefánikova a Kartouzská a na několika křižovatkách na Vršovické v Praze 10.

Systém pruhů se rozšíří 

Rozšířen má být také systém vyhrazených pruhů pro autobusy. V loňském roce jej prodloužil DPP o téměř čtyři kilometry na nynějších asi 38 kilometrů pruhů. O nových pruzích DPP uvažuje na Úvalské, Průmyslové nebo v ulici Na Pankráci. Vyhrazenými pruhy pro autobusy mohou jet taxíky a cyklisté.

Největší potíže s dochvilností spojů má dopravce například na Kutnohorské a Přátelství, v oblasti Vypichu nebo Vysočan a Malešic. Podnik proto chystá studii, která by měla vyjmenovat místa, kde je třeba do roku 2020 preference MHD vytvořit. „Studii v současné době zpracovává DPP ve spolupráci s orgány města a projektantem," uvedl mluvčí.

Čtěte také: