Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) nemá na nákup tramvají dostatek peněz, dlouhodobě proto usiloval o rozložení dodávek na delší časové období. Podle původní dohody totiž měl podnik odebrat do roku 2017 celkem 250 tramvají za zhruba 19 miliard korun.

Čtěte také: SPECIÁL Policejní zásah v DPP

„Samozřejmě nás zajímá, co si zákazník přeje, jaké jsou jeho problémy, a pomáháme mu s řešením, i když to na naší straně přináší nemalé organizační a finanční těžkosti," uvedl ředitel Škody Transportation Josef Bernard.

Obě strany se zároveň dohodly na prodloužení záruky u části nových tramvají o 12 měsíců. U všech 61 tramvají dodaných od začátku kontraktu v lednu 2011 do konce letošního roku tak bude záruční doba činit 43 měsíců. Dopravní podnik odhaduje, že tím ušetří asi deset až 15 milionů korun.

„Obě společnosti dále pokračují v intenzivních jednáních, aby celý kontrakt dospěl do úspěšného konce," uvedla Magdalena Češková, která je po nedávném odvolání ředitele Vladimíra Liche pověřena řízením DPP.