VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dopravní podnik může získat navíc 1,5 miliardy

Praha - Pro letošní rok mu magistrát přidělil dotaci na provoz o téměř dvě miliardy méně než v roce 2003, cestujících však stále přibývá.

22.1.2009
SDÍLEJ:

BUMBRLÍČEK JMĚNEM BLANKA. Celý komplex vyžaduje obrovské investice, které chybějí na jiné dopravní projekty v Praze.Foto: DENÍK/Grzegorz Klatka

Dopravní podnik hlavního města se v letošním roce musí vypořádat s rekordně nízkým rozpočtem. Reálně tak hrozí mnoho problémů, odkládání plánovaných oprav, pozastavení nákupu nových autobusů ve chvíli, kdy je vozový park na hranici svých provozních možností, a další.

Letos byla hlavním městem dopravnímu podniku přidělena provozní dotace ve výši 7,1 miliardy korun, což je například o 1,9 miliardy méně, než tomu bylo v roce 2003. Přitom počet přepravovaných osob od té doby stoupl o několik desítek milionů ročně a najezdí se také mnohem více takzvaných vozových kilometrů.

Letošní rok je alarmující

„Tato čísla vyjadřují jednoznačnou neúměru a jdou naprosto proti sobě. Letošní rok je přímo alarmující a dopravnímu podniku hrozí veliké finanční problémy,“ sdělil Petr Hulinský (ČSSD), předseda finančního výboru magistrátu. Ten na včerejší tiskové konferenci k nedostatkům v rozpočtu hlavního města uvedl, že bude usilovat o navýšení provozní dotace pro dopravní podnik o 1,5 miliardy korun.

„Takovou částku bychom samozřejmě uvítali a bez větších problémů bychom ji dokázali využít,“ reagoval mluvčí dopravního podniku Ondřej Pečený.

Návrh na zvýšení dotace by se měl dostat na únorové či březnově jednání, což potvrdil Karel Březina (ČSSD), místopředseda dopravního výboru magistrátu a člen dozorčí rady dopravního podniku. „Otázkou je, zda pro to bude politická vůle,“ řekl.

Jednoduchý recept

Recept na to, jak získat peníze z rozpočtu, je podle některých zastupitelů jednoduchý.

„Rozpočet pro výstavbu městského okruhu, jehož součástí je tunelový komplex Blanka, je opět obrovský. Už v loňském roce se ho nepodařilo proinvestovat a byl krácen. Stejné by to mohlo být i letos. Proto by bylo lepší zmíněných 1,5 miliardy přesunout z rozpočtu městského okruhu ve prospěch investičních akcí dopravního podniku. Například na obnovu vozového parku městské hromadné dopravy,“ navrhuje Karel Březina.

Autor: Lukáš Marek

22.1.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Šéf hnutí ANO Andrej Babiš se sešel s prezidentem Milošem Zemanem v Lánech
10

Další schůzky s ANO? Hnutí nejprve představí Zemanovi menšinovou vládu

Kapsář. Ilustrační foto.

Pražští policisté zadrželi na začátku listopadu 241 kapsářů. Víc než loni

V pražských lesích přibylo 500 nových laviček. Oprav se dočkají i dětská hřiště

Hostivařský lesopark, Prokopské údolí, Divoká Šárka, Kunratický les či Chuchelský háj. Na řadě míst metropole mohou návštěvníci narazit na obnovená posezení.

Jak vybavit malý dětský pokoj?

Bydlíte v malém panelákovém 3+1, máte dvě děti a nevíte, jak je obě vměstnat do malého dětského pokoje? I na malém prostoru se dají dělat zázraky, jen je potřeba při zařizování dětského pokoje trochu přemýšlet!

Česká lékařská komora podá trestní oznámení kvůli eReceptům

Česká lékařská komora (ČLK) podá trestní oznámení na neznámého pachatele kvůli zavádění povinného elektronického předepisování léků. Chce zjistit, zda eRecepty nemají korupční pozadí. V pořadu České televize Otázky Václava Moravce to dnes řekl předseda ČLK Milan Kubek. Předsednictvo komory k tomuto kroku vyzvali minulou neděli lékaři na svém sjezdu.

Omezení dopravy při smogové situaci by mohla platit v únoru

/ANKETA/ Pražský magistrát připravil návrh opatření, kterým chce omezit dopravu v hlavním městě při smogové situaci. Při nejvážnější smogové situaci by do Prahy nesměly vjíždět nákladní automobily s hmotností nad šest tun a část osobních aut, jejichž SPZ by končila sudým či lichým číslem. Změna by mohla platit už od února příštího roku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT