Celkem osm různých vizuálů v českém a anglickém jazyce bude rozmístěno v rámečcích o velikosti 49 x 49 centimetrů uvnitř komunikačního vagonu. Tématem pro měsíc leden je Česká republika a cílem je především připomenout cestujícím vznik samostatného českého státu.

Během tohoto měsíce se lidé například dozvědí více o pojmech Čechy a Česko, o prezidentovi republiky, vládě a parlamentu, ale také o vstupu země do NATO a Evropské unie. Po přečtení výkladu potom na cestující čeká doplňující otázka. Správnou odpověď na ni naleznou prostřednictvím QR kódu, umístěného na spodním okraji rámečku.

„Cestujícím chceme jízdu v metru co nejvíce zpříjemnit. Spojení zábavných a poučných prvků považujeme za vhodnou kombinaci. Sdělení umístěná v komunikačním vagonu tak přibližujeme co nejblíže k cestujícím a dáváme jim tak možnost přečíst cestou i jiná, nekomerční sdělení," uvedla Jana Šmejcká, vedoucí odboru Marketing a komunikace.

Každoměsíční obměna

DPP plánuje vzdělávací témata v rámci kampaně „Seznamte se s" každý měsíc obměňovat. Pro rok 2015 tak dále chystá materiály například o české historii i dějinách DPP, který letos oslaví 90 let od zahájení pravidelného provozu autobusů a 140 let od vzniku pražské MHD.

Komunikační vagon naleznou cestující každý den uprostřed vlakové soupravy na trase metra A. Je určený každému, kdo si chce cestu v metru zkrátit konverzací se spolucestujícími, nebo například navázat nové kontakty.

Záměrem je, aby komunikační vagon fungoval jako zpestření běžného cestování v pražské MHD, a to i ve spolupráci s neziskovými a zájmovými organizacemi.