Žalostně nízkou dotaci dostal od města Dopravní podnik. V příštím roce dostane dvě miliardy korun, z toho polovinu této částky musí dát na dostavěný úsek metra Ládví – Letňany, na který v minulosti nebyly peníze.

Ředitel pražského dopravce Martin Dvořák bude usilovat o zvýšení tarifu jízdného.

Jste zklamaný z rozpočtu, který město schválilo?

Není to otázka zklamání, ale spíše pragmatismu. Komentovat to nebudu, k investicím se musí nejdříve vyjádřit Ropid a navrhnout úspory v přepravních výkonech. close zoom_in

Jak se úspory dotknou cestujících?

Chtěli jsme pokračovat v trendu navyšování výkonů, což nám schválený rozpočet neumožní.

Bude se ve metropoli zvyšovat jízdné?

Obávám se, že to budu muset navrhnout. Pochybuji však, že jej komunální politikové přijmou. Pro takové opatření nebude politická vůle, čemuž rozumím.

Kritici rozpočtu do Dopravního podniku tvrdí, že nebudou finance na stavby nových tramvajových tratí.

V následujícím roce budeme řešit pouze opravy havarijních tratí, jako byla v letošním roce trať ve Vyšehradském tunelu, Modřanská a dříve Olšanská ulice.

Co říkali zastupitelé a radní na zvýšení jízdného?

close zoom_in Miroslav Poche (ČSSD) Zvýšení tarifu je pro nás nepřijatelné. Zvyšovat jízdné každý rok nelze omluvit ani inflací. Upozorňovali jsme na to, že nedostatečné financování Dopravního podniku povede buď ke zvyšování jízdného nebo k prodloužení jízdní doby. Ředitel Dopravního podniku si vybral zvýšení cen jízdného.
close zoom_in Jiří Janeček (ODS), radní pro sociální oblast – Dopravní podnik nejdříve musí prokázat úsporu, teprve pak se dá jednat o zdražení jízdného. Zaleží ale, co by se zdražovalo a o kolik. Jsem pro to, aby se zdražilo jednotlivé jízdné, nikoli předplatné, tedy tramvajenky.
close zoom_in František Hoffman (KSČM) – Nemůžeme se zvýšením jízdného souhlasit. Předpokládali jsme, že to ředitel Dopravního podniku Martin Dvořák navrhne. V každém případě budeme žádat zvýšení dotací Dopravnímu podniku.