VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dopravní podnik chce po správci reklam na svém majetku sto milionů

Praha – Podivné, neprůhledné, nevýhodné a nepochopitelné. Tak kritici dlouhodobě označují smlouvy pražského dopravního podniku se společností Rencar týkající se provozování reklamních ploch na majetku dopravního podniku. Hodně podobná slova nyní používá i vedení dopravního podniku – a také primátorka Adriana Krmášová (ANO). A nezůstane jen u slov. Následovat bude výzva, aby společnost uhradila více než 104 miliony korun kvůli údajnému bezdůvodnému obohacení užíváním majetku dopravního podniku v roce 2013.

21.3.2017 AKTUALIZOVÁNO 21.3.2017
SDÍLEJ:

Dopravní podnik Praha. Ilustrační foto. Foto: DENÍK/ Martin Divíšek

Deník o tom v úterý informovala Aneta Řehková z centrály dopravního podniku. Zatímco podle jejích slov jde o pokračování úsilí o nápravu škod vzniklých v minulosti (a rovněž primátorka v této věci hovoří o „jednom z kostlivců zanechaných předchůdci"), Rencar oponuje: jde o očerňující tvrzení nepodložená fakty a zcela mylná. Vnímat je prý lze jako poněkud hysterickou reakci na aktuální vývoj vzájemné pře u soudu.


Čtěte také: Spor mezi dopravním podnikem a Rencar se vyostřil

Vztahy dopravního podniku s akciovou společností Rencar Praha spravující reklamní plochy již od 90. let jsou dlouhodobé; v roce 1990 firma vznikla jako jeho dceřiná společnost. Již 15 let je jeho majoritním akcionářem Europlakat, který je součástí mezinárodní skupiny JCDecaux.

Nyní se obě strany přou nejen o podmínkách spolupráce, ale i o samotnou platnost smlouvy na provozování reklamy. Rencar se podle generálního ředitele dopravního podniku Martina Gillara bezdůvodně obohatil, což prý vyplývá z posudku renomované znalecké kanceláře. Gillar v úterý zopakoval stanovisko, že smlouva o pronájmu ploch pro reklamní činnost z 31. ledna 1997 je neplatná od samého počátku.

Podmínky jsou pro DPP nadstandardní 

„Tehdy ji mimo jiné podepsal v rozporu se stanovami dopravního podniku pouze jeden člen představenstva, měli být dva – a vykazuje řadu dalších vad," vysvětlil. Tyhle argumenty Rencar odmítá. Smlouva prý platí, protože následně bylo podepsáno její konsolidované znění, kde už podpisy dvou členů představenstva nechybí.

Trvá navíc na tom, že podmínky jsou pro dopravní podnik nadstandardní – a výrazně výhodnější, než je běžná praxe na trhu. Deníku to v úterý sdělil Michal Štefl, který Rencar mediálně zastupuje. „Dopravní podnik zoufale hledá cokoli, čím může zaútočit," konstatoval.

Soudní řízení bylo přerušeno

Pozadím aktuálních snah je podle jeho slov rozhodnutí Obvodního soud pro Prahu 8 o přerušení řízení ve věci žalob, kterými se dopravní podnik domáhal vyklizení veškerého svého majetku využívaného Rencarem – včetně odstranění veškerých reklam.

„Soudní řízení bylo přerušeno do doby, než bude pravomocně rozhodnuto o určovací žalobě na platnost smlouvy, kterou k soudu podala společnost Rencar Praha," doplnil Štefl. Tenhle vývoj situace podle jeho slov vylučuje možnost rychlého předání byznysu spravovaného Rencarem společnosti BigBoard, což prý naznačují informace kolující na trhu.

Čtěte také: Dopravní podnik chce po správci reklam na svém majetku sto milionů

Jde prý o další mediální útok 

Zveřejnění stomilionového požadavku není podle Rencaru ničím jiným než hledáním záminky k útokům ze strany dopravního podniku. Generální ředitel Rencaru Pavel Slabý v úterý zdůraznil, že k neoprávněnému obohacení nikdy nedošlo.

„Je to nesmysl – a jen další mediální útok. Nenecháme se zastrašit a budeme i nadále nejen hájit naše oprávněné obchodní zájmy, ale standardně a korektně spolupracovat s dopravním podnikem dle podmínek platné smlouvy," prohlásil. Nad sumou vztahující se k roku 2013 jen kroutí hlavou. „Společnost Rencar měla v tomto roce zisk cca 31 milionů korun, takže se těžko mohla obohatit o 104 milionů," dodal Štefl k vysvětlení stanoviska firmy.

Autor: Milan Holakovský

21.3.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Komerční zóna Čestlice - Průhonice.
2

Jako devět Václaváků: U Prahy vznikne obří komerční zóna

Videosouhrn Deníku – pondělí 11. prosince 2017

Podruhé narozen pod koly tramvaje a padlý symbol Vánoc: nejlepší videa dne

Praha 8 otevřela v karlínských kasárnách kluziště

Do třetice všeho dobrého, dalo by se říci o Praze 8 a veřejných kluzištích. Po otevření předchozích dvou, v Bohnicích a Ládví, následovalo včera slavnostní zahájení provozu v Karlíně, v prostoru bývalých kasáren.

Kohák se klouzal a farář žehnal raketám: Prohlédněte si nejlepší videa víkendu

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku o víkendu 9. až 10. prosince 2017.

Lidé budou psát dopisy na podporu nespravedlivě pronásledovaných

Organizace Amnesty International (AI) dnes v pražském Centru současného umění DOX zahájí další ročník maratonu psaní dopisů na podporu nespravedlivě vězněným a pronásledovaným. V Česku se akce koná už podvanácté. Smyslem kampaně je vytvořit tlak na vlády a jiné autority, které mohou situaci řešit. Maraton začíná symbolicky 10. prosince, kdy se po celém světě připomíná Den lidských práv, potrvá do 18. prosince.

Kateřina Peštová: Zastupitelkou jsem se stala až po přepočtení hlasů

/ROZHOVOR/ Pražský deník našel zastupitelku v Praze 10, která má podobnou zkušenost jako středočeský poslanec Martin Kupka (ODS), který získal svůj mandát až po přepočtení volebních lístků Ústavním soudem. Zastupitelka Kateřina Peštová (ČSSD) se v roce 2006 nedostala do zastupitelstva Městské části Praha 10 jen o pár hlasů. Po přepočtení hlasů mandát nakonec získala

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT