V centru stálo dokonce 16 tramvají za sebou. Mimořádná událost se týkala dokonce devíti tramvajových linek. Podle vedení Pražské integrované dopravy za situaci mohou motoristé. Za vzniklou situaci však může podivné rozhodnutí Technické správy komunikací (TSK) uzavřít hned několik významných dopravních tepen najednou.

Opravy probíhají na frekventovaných uzlech, jakými jsou například Barrandovský most a ulice K Barrandovu, Koněvova, Dobříšská, Wilsonova nebo most V Holešovičkách. "Z důvodu frézování vozovky na Jiráskově mostě kolabuje tramvajová doprava v centru Prahy. Snažíme se zpoždění minimalizovat, jak jen to jde," uvedl dopravní podnik.

Roste stres i emise

Stavební práce spojené s uzavírkami probíhají také na Vinohradské třídě, dále v ulicích Londýnská, Bělehradská, Anglická, Husitská i na Janáčkově nábřeží. Kolony automobilů tak blokovaly nejen magistrálu, ale i další hlavní tahy v centru.

Potvrdily se tak obavy, na které před začátkem prázdnin upozornila řada odborníků v čele s Ústředním automotoklubem. "Kvůli tomu není z města prakticky úniku a příjezdy i výjezdy se zbytečně prodlužují. Roste nejen stres za volantem, ale také spotřeba vozů či emise," upozornil ÚAMK na hlavní dopady mizerné koordinace mezi TSK a Ředitelstvím silnic a dálnic, které připravuje uzavírky státních silnic.

Dopravní útrapy v hlavním městě hrozí i po zbytek prázdnin, mnohé úseky totiž budou zprovozněny až v průběhu září. "Řidiči by měli raději využít možnosti jet metrem," zopakoval známou radu mluvčí ÚAMK Igor Sirota.